A tisztán elektromos járművekre specializálódó Ioniq almárka első típusa egyben az első olyan Hyundai lesz, amely a koreai gyártó kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez (BEV) kifejlesztett globális moduláris platformját, az E-GMP architektúrát használja.
Az Ioniq 5 kísérleti formavilága olyan egyedi elemeket vonultat fel, mint a pixel ihletésű lámpák, a ferde élekkel szabdalt lemezek, vagy a teljes szélességében húzódó, kerékdobra rázáródó géptető.
Utóbbi minimális illesztési hézagokat, valamint letisztult, modern megjelenést kölcsönöz a villanyautónak. Az aerodinamikailag optimalizált felniken is visszaköszön a pixel dizájntematika: 20 colos átmérőjükkel ezek a legnagyobb keréktárcsák, amelyeket a Hyundai valaha saját autóra szerelt.
Négy kedvcsináló videót is közzétettek. A három „tökéletes kempingezés" videóban egy kempingező különböző elektromos eszközöket működtet az Ioniq 5-ről, ugyanis
a kocsi képes normál háztartási hálózati feszültséget (piactól függően 110/220V) előállítani.
A kempingező az egyes videókban pulykát süt elektromos sütőben, nagyteljesítményű hifi rendszerről hallgat zenét, illetve futópadon edz – mindezt a kemping területén.
Az „5 perces kihívás" című, negyedik videó a gyors töltési képességet szemlélteti, amely lehetővé teszi, hogy mindössze 5 percnyi töltéssel több mint 100 kilométert tegyen meg a kocsi. Három elektronikus készülékkel – egy okostelefonnal, egy hordozható számítógéppel és egy sportkamerával – versenyeztetik az Ioniq 5-öt, mind a négy eszközt öt percen át töltik, majd megnézik, melyik bírja tovább.
A Hyundai februárjban, online eseményen tartja az Ioniq 5 világpremierjét, az értékesítés várhatóan év végén kezdődik.