Az első Fabia 1999-es bemutatása óta 4,5 millió fogyott a három generációjából, ezzel a Skoda második legkiseresebb típusának számít az Octavia mögött. Hamarosan debütál, és
kb. fél év múlva a kereskedésekbe kerül
a kisautó új nemzedéke, amely egy nagyon fontos újítást hordoz majd: a 2008 óta használt PQ26 architektúrát végre leváltja a modern MQB A0 platform, amely az Audi A1-esben, a Seat Ibizában és a Volkswagen Polóban már évek óta szolgál.
A hivatalos, gyári fotókon az álcázás ellenére is jól látható, hogy az új nemzedék beleillik majd a Skoda jelenlegi formanyelvébe, ugyanis a hűtőmaszk az Enyaq-ot, a fényszóró az új Octaviát, a hátsó lámpa pedig a Kamiq-ot idézi, és a márkajelzés felirata is a csomagtérajtó középső felső részére költözött. Bár a régi Fabia is az egyik legtágasabb kisautó volt,
az utód hosszát jelentősen, 11 centivel megnövelte a Skoda, így már meghaladja a 4,1 métert.
Ehhez jön még a szélesség közel 4,8, és a tengelytáv 9,4 centis növelése, ami már előre vetíti, hogy jelentősen javul majd a helykínálat és az útfekvés. A csomagtartó 50 literrel lett nagyobb, most 380 literes.
Az MQB architektúra révén sokat javul majd a komfort, és a kocsi belseje is hasonló színvonalú lesz, mint az Octaviáé, a modern megjelenésű, igényesebb anyagokból épített műszerfal jobb felbontású érintőképernyőkkel (6,8, illetve 9,2 colos méretben) és kevesebb fizikai nyomógombbal rendelkezik majd, mint eddig. Megjelennek a kínálatban a Volkswagen-konszern legújabb infotainment rendszerei, és a hálózatba kapcsolhatóság is új szintre emelkedik.
Felárért 10,2 colos digitális műszerfal, vezeték nélküli okostelefon-integráció és töltő, valamint fedélzeti wifi is rendelhető lesz.
Összesen 13 „simply clever" megoldást kínál majd az új Fabia,
többek között USB-C csatlakozót a belső visszapillantó tükörnél (kamerák számára), dönthető első utasülést, és mobiltelefon-tartó zsebeket a hátsó utasoknak.
Kizárólag részecskeszűrős, Euro 6d előírásokat teljesítő, tiszta benzinmotorokat lehet majd rendelni (1,0 és 1,5 literes méretben, 65, 80, 95, 110, 150 lóerővel),
dízel és elektromos verzió nem lesz.
A legerősebb, hengerlekapcsolásra képes TSI-hez alapból jár, a 110 lóerőshöz felárért lehet rendelni hatfokozatú kézi váltó helyett hétfokozatú DSG-t. Átlagosan 10 százalékkal fogyasztanak kevesebbet a továbbfejlesztett Evo motorok, az opcionális, 50 literes üzemanyagtankkal a Skoda szerint 950 km-es hatótáv érhető el, az alap 45-össel pedig 900 km-t lehet autózni.
Sokat javult a biztonság: merevebb az utascella, és akár
9 légzsák is vigyázhat a bent ülőkre
(a vezető térdlégzsákja és a hátsó oldallégzsákok feláras), ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontokat az első utasülésen is kialakítottak. Bővült a vezetéstámogató rendszerek köre, már táblafelismerő és részleges önvezető rendszer (automatikus kormányzás és adaptív tempomat kombinációja 210 km/h-ig) és önállóan kormányzó parkolóasszisztens is elérhető lesz a Fabiához.