A Brazíliában tavaly bemutatott Nivus hasonló méretű, mint a Polo-alapokra épült kis SUV, a T-Cross, de 6,6 centivel alacsonyabb a kupés tetővonal miatt, emellett 16 centivel hosszabb (4,26 m) és eggyel szélesebb (1,76) is. Várhatóan ezek a méretek nem sokat változnak majd az európai változat, a Taigo esetében. Az új, divatos terepkupé
a Volkswagen szerint azoknak lesz ideális választás, akik viszonylag olcsón keresnek egy tágas, de kupés jellege miatt sportos kinézetű városi szabadidő-autót.
Ugyanaz az MQB A0 platform adja a Taigo alapját, amelyre a konszern legtöbb kisautója, így a Polo és a T-Cross is épül. Nem véletlen, hogy velük egy gyárban fog készülni, a spanyolországi Pamplonában.
Alapáron jár majd a konfigurálható digitális műszeregység (Virtual cockpit, az analóg órák helyére), a LED fényszóró, és sokféle vezetéstámogató rendszer, a műszerfal költségcsökkentési okokból a Polóból származik. A brazil piacon a Nivust fedélzeti wifivel, adaptív tempomattal és kulcs nélküli rendszerrel is fel lehet szerelni, ezek valószínűleg a Taigóhoz is elérhetőek lesznek.
Várhatóan csak az egyliteres, háromhengeres TSI motorral lehet majd megvenni a kis terepkupét (95 és 115 lóerővel), hatfokozatú kézi vagy DSG váltóval.
Összkerékhajtás nem lesz rendelhető,
ami nem meglepetés, mivel már a T-Crossból is hiányzott.