Közzétette a Honda az első fotókat a vadonatúj, 11. generációs ötajtós Civicről. Nagy meglepetést csak a kocsi fara jelent, mivel a szedánt már korábban megmutatták (igaz, amerikai kivitelben, ami szinte semmiben sem tér el az európaitól).
A kissé merész 10. generációhoz képest ezúttal jóval visszafogottabb lett a formavilág, az A-oszlopok 5 centivel kerültek hátrébb, ami hosszabb motorháztetőt eredményez. Bár a helykínálattal az elődben sem volt probléma,
a tengelytáv és a hátsó lábtér mégis tovább nőtt 3,5 centivel.
Fontos változás, hogy a legújabb Corolla-vetélytárs
kizárólag hibrid hajtáslánccal (e:HEV) szerepel majd az európai választékban
(leszámítva a Type R-t, amely megtartja a kétliteres turbómotort), de azt még nem tudni, hogy a Jazz-ből és a HR-V-ből ismert 1,5-össel, vagy a CR-V-ből ismert kétliteressel.
Már az előző Civicet is jó volt vezetni, az új azonban állítólag még nagyobb élményt ad majd a 19 százalékkal merevebb karosszériája, az érzékenyebb kormányzása, és a szélesebb hátsó nyomtávja miatt. Kár, hogy
a remek kézi váltó már csak a Type R-ben lesz benne,
a hibrid ugyanis egyfokozatú automatát kap.
49 év alatt 27 millió Civic kelt el eddig, és 170 országban értékesítették a típust. A már nem Angliában, hanem az Egyesült Államokban készülő 11. generáció
európai bevezetése csak 2022 őszén indul majd.
Ekkor a Honda eléri célját: minden főbb európai modellje képes lesz elektromos üzemmódban is haladni (ha egy szuszra csak pár kilométert is).