Hosszú idő után újra elindultak a hazai és külföldi autós sajtóbemutatók és rendezvények, ezzel is jelezve, hogy ezen a téren is lassan kezd visszaállni minden a normális kerékvágásba. A Nissannak épp kapóra jött a nyitás, mert a harmadik generációs Qashqai hamarosan megérkezik, ezért szerveztek egy hazai bemutatót, amelyen azonban vezetni még nem lehetett. Nem véletlen a kiemelt figyelem, hiszen
a Qashqai a japán gyártó legnépszerűbb modellje Európában.
Mindazok után, amiken átment a márka az elmúlt időkben (a korábbi vezér Carlos Ghosn letartóztatása és mesébe illő menekülése Japánból, a Brexit, amely érzékenyen érintette a brit bázisú európai részleget), mondhatjuk, hogy akár a kontinensen való megmaradás múlhat rajta.
A Qashqai-t kategóriateremtőként is emlegetik, hiszen az első generáció egyike volt a legelső kompakt crossovereknek, ma viszont már közel 30 hasonló modell közül választhatnak a vásárlók. Mind az első, mind pedig a második széria impozáns eladási számokat produkált, több mint 3 milliót adtak el Európában és több mint 5 milliót világszerte, ami önmagáért beszél. Bejött tehát a Nissan taktikája, hogy a hagyományos kompakt modelljét, az Almerát egy emelt karosszériás, terepjáró-jellegű autóval váltotta le 2007-ben (persze később bejött a más piacokra tervezett Tiida és a Pulsar is, de egyik sem hagyott mély nyomot).
Nem is lehetett más a Nissan célja a harmadik Qashqai-nemzedékkel, mint a piaci siker megismétlése, amit nem bíztak a véletlenre: mindent az alapoktól építettek újra. Lecserélték a padlólemezt (a Renault-val közös CMF-C), 50 százalékkal több nagyszilárdságú acélt használtak a vázszerkezethez, a külső panelek nagy részét (oldalajtók és motorháztető) alumíniumból sajtolják, a csomagtérfedél pedig kompozit műanyagból van. Nem csoda, hogy
a karosszéria 63 kilóval könnyebb a korábbinál, igyekeztek minden grammot megfogni,
ami a szigorú CO2 előírások miatt érthető is. A súlycsökkentés mellett jelentősen, 48 százalékkal nőtt a karosszéria merevsége, ami az új futóművel sportosabb vezethetőséget és jobb utasvédelmet ígér.
Nagyjából minden irányban enyhén megnőtt az előző Qashqai-hoz képest (hosszúság: 442,5), amitől még megmaradt a városi manőverezhetőség, de még tágasabb lehetett a beltér. Főleg a csomagtérnél érezhető ez, amely 500 literesre nőtt (nálunk azonban az alapáras szükségpótkerék miatt csak 461 literre). Meghagyták a kétrészes, kivehető álpadlót is, amely alá el lehet rejteni a kalaptartót is.
Kívül-belül impozáns és modern az Európában készített dizájn, az új Qashqai csak hátulról és oldalról hasonlít a régire, az arányok minimálisan változtak. Szemből a legújabb Nissan-trend szerint megjelent a nagy V-motívum, amihez jól passzolnak a különleges formájú, immár
alapáron teljesen LED-es fényszórók.
A magasabb felszereltségeknél mátrix rendszerű adaptív, kitakaró technológiával is fel lehet őket szerelni.
A vezető előtt már digitális kijelző is lehet, a középső érintőképernyő immár legfelül van, nagyobb a korábbinál és új funkciókkal is ellátták. Meghagyták az önálló klímakezelő panelt, ennek bizonyára sokan örülni fognak, ahogy annak is, hogy a fizikai gombok sem tűntek el a vezető körül. Az új automata váltónak (duplakuplungos helyett már fokozatmentes) elegáns és elektronikusan működő „by wire" előválasztó karja lett, újak a dekorbetétek és jelentősen javult az anyagminőség is. Részben bőrrel bevont műszerfal, illetve igényes, valódi nappabőr kárpitozás is kérhető, és technikai fronton sem kell már szégyenkeznie a Qashqai-nak.
Kattintson tovább, a cikk folytatódik a második oldalon!