Megnéztük az új Qashqai-t, amely tele van meglepetéssel

qashqai
Az új Qashqai 11 színben, 5 két-tónusú kombinációval lesz elérhető, mely összesen 16 variációt jelent
Vágólapra másolva!
Már a harmadik generációnál tart a kategóriateremtő Nissan, a hazai bemutatón élőben láttuk az újat. A sikerén sok múlhat, ezért mindent beleadtak a fejlesztésébe.
Vágólapra másolva!
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai

Hosszú idő után újra elindultak a hazai és külföldi autós sajtóbemutatók és rendezvények, ezzel is jelezve, hogy ezen a téren is lassan kezd visszaállni minden a normális kerékvágásba. A Nissannak épp kapóra jött a nyitás, mert a harmadik generációs Qashqai hamarosan megérkezik, ezért szerveztek egy hazai bemutatót, amelyen azonban vezetni még nem lehetett. Nem véletlen a kiemelt figyelem, hiszen

a Qashqai a japán gyártó legnépszerűbb modellje Európában.

Mindazok után, amiken átment a márka az elmúlt időkben (a korábbi vezér Carlos Ghosn letartóztatása és mesébe illő menekülése Japánból, a Brexit, amely érzékenyen érintette a brit bázisú európai részleget), mondhatjuk, hogy akár a kontinensen való megmaradás múlhat rajta.

qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai

A Qashqai-t kategóriateremtőként is emlegetik, hiszen az első generáció egyike volt a legelső kompakt crossovereknek, ma viszont már közel 30 hasonló modell közül választhatnak a vásárlók. Mind az első, mind pedig a második széria impozáns eladási számokat produkált, több mint 3 milliót adtak el Európában és több mint 5 milliót világszerte, ami önmagáért beszél. Bejött tehát a Nissan taktikája, hogy a hagyományos kompakt modelljét, az Almerát egy emelt karosszériás, terepjáró-jellegű autóval váltotta le 2007-ben (persze később bejött a más piacokra tervezett Tiida és a Pulsar is, de egyik sem hagyott mély nyomot).

Nagyobb, de könnyebb

qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai

Nem is lehetett más a Nissan célja a harmadik Qashqai-nemzedékkel, mint a piaci siker megismétlése, amit nem bíztak a véletlenre: mindent az alapoktól építettek újra. Lecserélték a padlólemezt (a Renault-val közös CMF-C), 50 százalékkal több nagyszilárdságú acélt használtak a vázszerkezethez, a külső panelek nagy részét (oldalajtók és motorháztető) alumíniumból sajtolják, a csomagtérfedél pedig kompozit műanyagból van. Nem csoda, hogy

a karosszéria 63 kilóval könnyebb a korábbinál, igyekeztek minden grammot megfogni,

ami a szigorú CO2 előírások miatt érthető is. A súlycsökkentés mellett jelentősen, 48 százalékkal nőtt a karosszéria merevsége, ami az új futóművel sportosabb vezethetőséget és jobb utasvédelmet ígér.

A Qashqai tengelytávját 20 milliméterrel megnövelték, a teljes hossz 31 milliméterrel gyarapodott. 35 mm-t nőtt a magasság és 29-et a szélesség is Forrás: Nissan

Nagyjából minden irányban enyhén megnőtt az előző Qashqai-hoz képest (hosszúság: 442,5), amitől még megmaradt a városi manőverezhetőség, de még tágasabb lehetett a beltér. Főleg a csomagtérnél érezhető ez, amely 500 literesre nőtt (nálunk azonban az alapáras szükségpótkerék miatt csak 461 literre). Meghagyták a kétrészes, kivehető álpadlót is, amely alá el lehet rejteni a kalaptartót is.

Modern külsejű, de felismerhetően Qashqai

qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai

Kívül-belül impozáns és modern az Európában készített dizájn, az új Qashqai csak hátulról és oldalról hasonlít a régire, az arányok minimálisan változtak. Szemből a legújabb Nissan-trend szerint megjelent a nagy V-motívum, amihez jól passzolnak a különleges formájú, immár

alapáron teljesen LED-es fényszórók.

A magasabb felszereltségeknél mátrix rendszerű adaptív, kitakaró technológiával is fel lehet őket szerelni.

Teljesen átalakult a műszerfal

qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai
qashqai

A vezető előtt már digitális kijelző is lehet, a középső érintőképernyő immár legfelül van, nagyobb a korábbinál és új funkciókkal is ellátták. Meghagyták az önálló klímakezelő panelt, ennek bizonyára sokan örülni fognak, ahogy annak is, hogy a fizikai gombok sem tűntek el a vezető körül. Az új automata váltónak (duplakuplungos helyett már fokozatmentes) elegáns és elektronikusan működő „by wire" előválasztó karja lett, újak a dekorbetétek és jelentősen javult az anyagminőség is. Részben bőrrel bevont műszerfal, illetve igényes, valódi nappabőr kárpitozás is kérhető, és technikai fronton sem kell már szégyenkeznie a Qashqai-nak.

Kattintson tovább, a cikk folytatódik a második oldalon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!