Az XM nem csak azért különleges, mert
a valaha volt legerősebb és legnagyobb BMW,
hanem azért is, mert a gyári sportrészleg, az M GmbH első önálló modellje az 1978-as M1 szupersportautó óta. Nem csodálkoznánk, ha a Citroënnek nem tetszene a névválasztás, ugyanis a francia márka 1989 és 2000 között már gyártott ezen a néven egy nagy luxusautót.
A BMW XM tanulmány verzióját november 29-én fogják leleplezni, de az első képet már most megmutatták róla. Ezen jól látszanak a hatalmas, megvilágított keretű hűtőrácsvesék, a háromszög alakú, keskeny LED fényszórók, a tetőbe tett kiegészítő fényszórók és a határozott élek, amelyek az egész formanyelvet jellemzik.
A pletykák szerint az új mega-SUV hajtásáról konnektoros hibrid hajtás gondoskodik majd,
a 4,4 literes ikerturbós V8-asnak egy 200 lóerős villanymotor segít be,
a rendszerteljesítmény eléri a 750 lóerőt. Várhatóan egy évvel a tanulmányautó után az XM szériaváltozata is bemutatkozik, talán a jövő őszi Párizsi Autószalonon.