Kipróbáltuk az új magyar Suzukit, és végre az árára is fény derült

Suzuki S-Cross
Vágólapra másolva!
Közel félmillióval drágább a réginél, cserébe jobban néz ki és gazdagabb a felszereltsége, ráadásul összességében még mindig jó vételnek számít az új S-Cross.
Vágólapra másolva!
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross

Múlt héten már megírtam a legfontosabb tudnivalókat az új Suzuki S-Cross-ról, amely valójában nem is teljesen új modell (bár a Suzuki úgy kommunikál róla), csak a 2013-ban bevezetett SX4 S-Cross újabb erős modellfrissítése.

2017-ben már egyszer új orr-részt terveztek az autónak, de az nem nyerte el mindenki tetszését,

most viszont sokkal jobban ügyeltek rá, hogy a kompakt szabadidő-autó dizájnja illeszkedjen az aktuális divatirányzatokba, és nem legyen annyira megosztó.

Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross

A magasabbra emelt orr-rész, a 3D-s hatást keltő, zongoralakk fényezésű, hatalmas hűtőmaszk, és a LED-es fényszórókban folytatódó krómozott díszléc révén szemből komolyabb autónak tűnik az új S-Cross, mint az elődei, és talán a tekintélye is nagyobb lesz az utakon. Volt, aki új Honda HR-V-t, volt, aki Toyota Corolla Crosst látott bele a formába, de azzal minden újságíró egyetértett a zsámbéki menetpróbán, hogy előnyére változott a nagyobbik esztergomi modell.

Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross

Profilból kevesebb a változás, eltűnt a kilincsek fölött húzódó, és a hátsó lámpáig tartó él, más lett a C-oszlop és

a kerékjáratokat szögletesebbre formázták,

de az övvonal ugyanolyan szögben emelkedik, mint a régi S-Crossokon. Fél centivel, 18-ról 17,5 centire csökkent a szabad magasság, de még ez is elég ahhoz, hogy a padkákra könnyen felmásszon, vagy, hogy enyhe terepen elboldoguljon a Suzuki. Ezúttal a farát is átszabták, az új, szürke burájú LED-es lámpákat ezüst díszcsík köti össze a rendszám felett, ami nagyon 2021-es megoldás.

Milyen belül?

Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross

Akiben a külső láttán volt is némi kétség, hogy teljesen új, vagy csak egy erősen frissített modell-e a friss S-Cross, az beülve már meg lesz győződve az utóbbiról, ugyanis a kormánykerék, műszerfal, a szélső légbeömlők formája semmit sem változott. Viszont

a középkonzolt és a műszerfal közepét teljesen átalakították,

az immár felülre helyezett érintőképernyő helyet cserélt a kisebbre szabott légbeömlőkkel, így kevesebb szemmozgás is elég, ha az útról át akarunk nézni rá.

Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross

A GL és a GL+ esetén maradt a 7 colos méret és a WVGA felbontás, de a GLX már HD felbontású, 9 colos képátlójú érintőképernyőt kapott, amelyen vadonatúj menürendszer fut, természetesen magyar nyelven. Ehhez széria a navigáció, a hangvezérlés, a DAB rádió, és az újdonságnak számító 360 fokos körkörös kamerarendszer is.

Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross

Utóbbi nem csak madártávlatból, de az autót „átlátszóvá téve" belülről is képes megmutatni az autó környezetének virtuális képét, ami a Land Rover megoldására hasonlít, és terepezéskor jöhet jól. Továbbra is vezetékkel működik az Android Auto,

az Apple CarPlay azonban már vezeték nélkül, wifin keresztül is használható,

és hamarosan egy okostelefonos applikáció is megjelenik, amelynek segítségével majd a távolból is kapcsolatba lehet lépni az autóval.

Négy kamera képéből rakja össze a madártávlati képet a 360 fokos kamerarendszer Fotó: Gulyás Péter

A minőségérzet és a helykínálat nem változott

Kicsit rontja az összhatást, hogy az anyaghasználat csak minimálisan fejlődött (továbbra is sok a kemény, kopogós műanyag), hogy a műszerfal és az ajtó találkozásánál több centis eltérés található az illesztésnél, és hogy az elektromos ablakemelők hangosan dolgoznak és az ajtópanelt is megrezegtetik. Az sem tetszett, hogy bár minden felszereltségnél széria a négy villanyablak, továbbra is csak a vezető kap automata kapcsolót, amely lehetővé teszi az egyérintéses felhúzást és leengedést.

Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross

Mivel a méretek és a tengelytáv sem változott, a helykínálat ugyanakkora, mint korábban, vagyis négy felnőtt kényelmesen elfér a kocsiban, és a 430 literes csomagtartó is hozza az alsó-középkategóriás SUV-ok átlagát. Bővítéskor 1230 literesre nő a tér, és a felső pozícióban rögzített álpadlóval sík felület nyerhető. Elektromos csomagtérajtó-nyitás továbbra sincs, igaz, az ebben a kategóriában még máshol is ritkaságnak számít.

Kattintson a második oldalra, ha az árakra is kíváncsi!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!