A Mercedes nemrég mutatta be a GLA SUV elektromos változatát, az EQA-t, most pedig a fél számmal nagyobb testvérmodell, a GLB villanyosítása került sorra. A Sanghaji Autószalonon debütáló EQB megtartotta a jó variálhatóságot, ugyanis
a kompakt elektromos szabadidő-autók között egyedülálló módon hétszemélyes változatban is kapható lesz.
Ez Magyarországon azt jelenti, hogy elméletileg az elektromos autókra felvehető támogatás mellett a nagycsaládosok számára elérhető autóvásárlási támogatást is fel lehet majd venni rá.
Az EQB ugyanazt a karosszériát kapta, mint a GLB, csak a front- és farrészt tervezték át EQ-stílusban, eltérő lámpákkal. Itt is feltűnik a Black panel hűtőrács a központi csillaggal, valamint a hátsó részen végigfutó fényív. Az elöl-hátul LED-es lámpák nappali menetfényét vízszintes fényszál köti össze, a lámpák kék betétjei ugyancsak a Mercedes-EQ család ismertetőjegyei közé tartoznak.
Az EQB hossza 4,68 méter,
magas építésű és szögletes karosszériában bőségesen van fejtér, de a harmadik üléssoron legfeljebb csak 1,65 méteres utasok férnek el kényelmesen. Javítható a lábtér a leghátsó sorban, ha megrendelik az autóhoz a feláras, sínen tologatható középső üléssort. Nagycsaládosoknak jó hír, hogy összesen akár öt gyerekülés is elhelyezhető az utastérben.
A csomagtér alaphelyzetben 495 vagy 465 (hét ülés esetén) literes, amelyet 1710 vagy 1620 literig lehet bővíteni. Ez több mint 100 literrel kisebb, mint a benzines vagy dízelmotoros GLB csomagtere, amelynek befogadóképessége 570-1920 liter között változik.
Európában már a piaci bevezetés kezdetekor is elérhető lesz az EQB többféle hajtáslánccal, első- és összkerékhajtással és akár 272 lóerő feletti teljesítménnyel. Nettó 66,5 kWh-s kapacitású akkumulátorra kínálják az autót, ami
419 km-es hatótávot (WLTP) ígér,
de később egy drágább, még nagyobb akkumulátoros, még nagyobb hatótávú verzió is érkezik.
A navigáció folyamatosan szimulációkat végez, így határozza meg az úticél eléréshez szükséges töltési megállókat, ehhez pedig számos tényezőt, például a topográfiát és az időjárást is figyelembe veszi. Az ECO Assist segéd pedig a navigáció, a táblafelismerő asszisztens és a jármű többi érzékelőjének adatai alapján határozza meg a fékenergia-visszatöltés optimális mértékét, tovább növelve a hatótávot.
Az EQB gyártása a kínai piac számára a pekingi BBAC német-kínai közös vállalkozás keretében történik,
a globális piacra viszont a Mercedes kecskeméti gyára végzi a termelést.
A gyártási előkészületek már előrehaladottak.
Ez lesz az első magyar sorozatgyártású teljesen elektromos jármű, amely kiegészíti a szintén Kecskeméten készülő konnektoros hibrid A-osztály, CLA és CLA Shooting Brake gyártási portfólióját. A EQB bevezetése a sanghaji premiert követően Kínában kezdődik, de az új modell még az idei évben elérhető lesz Európában is.