Nehézfiúnak öltözik a területi képviselő - Renault Arkana TCe 140 R.S. Line teszt (2021)

Renault Arkana autó 2021.11.
Vágólapra másolva!
Terepkupéval járni sokak számára egyelő a magas élettel, de tízmillió forint körüli keretből csak egy régebbi BMW X6-ot lehet megcsípni, ráadásul azt fenn is kell tartani valamiből. Milyen szerencse, hogy a Renault ennyiért vadonatúj, sportos SUV-szerűséget kínál! Úgy hívják, hogy Arkana, és neve a latin arcanum, vagyis titok szóból ered. Már csak az a kérdés, hogy nincs-e valami rejtegetnivalója.
Vágólapra másolva!

Tekintsünk vissza 2019 utolsó napjaira! Carlos Ghosn, a Renault-Nissan konszern egykori elnöke éppen egy hangszertokban menekül a házi őrizetből, a japán hatóságok bottal üthetik a nyomát. Kínából gyanús tüdőgyulladás-járványt jelentenek a WHO-nak, bizonyos „tenger gyümölcsei piac" lehetett a góc Vuhan városában. Oroszországban pedig a szalonokban átadják az év utolsó autóit, mit sem sejtve az elkövetkező évek nehézségeiről; mint az összesítésből kiderül, 2019-ben az elavult Lada átvette az eladási lista első helyét a Vestától – de mindegy is, házon belül marad a dobogó felső foka.

Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.

Működött Ghosn orosz forgatókönyve

Ekkoriban, mit sem sejtve az eljövendő pandémiáról és chiphiányról, épp azon dolgoznak gőzerővel a Renault mérnökei, hogy a világ más tájaira adaptálják az orosz piacon meglepően jól bevált receptet: a gazdaságos kisautó-alapokra épülő kompakt terepkupét, az Arkanát. A kísérlet első állomása Korea (annak jobb sorsú, déli fele), ahol a csak minimálisan megváltoztatott kasztnit átültetik a régi B0-ról a valamivel modernebb CMF-B padlólemezre, aztán 2021-től ugyanezzel a legókészlettel, de persze Samsung helyett Renault emblémával célba vették Európa kényes piacait, beleértve a franciát is.

Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.

Műszakilag tehát a Captur rokonáról beszélünk, de annál 34 centivel hosszabb méretben, és divatos, ferdehátú SUV-kialakításban. Ilyet bizony csak a német prémiummárkák kínáltak eddig, garantált tehát a hatásos érkezés az iskola, munkahely vagy teniszklub parkolójába,

miközben nem övezi olyan gyanakvás, mint a még mindig a kétes gazdagság szimbólumának számító BMW X6-ot,

vagy szolidabb kistestvérét, az X4-et. Nyilván itt is felvetődik a kérdés, hogy a kupés far nem rontja-e praktikumát, és természetesen a válasz igen: nehéz például kilátni belőle hátrafelé, igaz, parkolásnál radar, kamera és csúcsfelszereltségénél félautomata asszisztens segít.

Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.

További hátrány szokott lenni a műfajban, hogy hátul beleér a felnőtt utasok frizurája a plafonba, de az Arkanában nagyjából 1,85 méteres testmagasságig nem drámai a helyzet, egyedül beszállásnál érdemes vigyázni a fejre, kisebb-nagyobb gyerekek szállítására pedig bőven megfelelő a helykínálat. Kedvenc részletünk (legalábbis a lágy hibrid kivitelben) a tágas, 513 literes csomagtartó: bár magasra kell emelni a cuccokat, simán elfér benne egy nyaralás összes kelléke, a kemény kalaptartó jobb a kombik macerás rolójánál, ledöntött üléssel pedig nagy, még ha nem is gardróbnyi tér keletkezik.

Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.

Nagyok a kijelzők, de a gombokat sem irtották ki

Elöl a kompakt SUV-ok átlagának megfelelő helykínálat fogad, se több, se kevesebb, mindenesetre élhető a Renault. Kényelmesek az ülések, a tesztelt R.S. Line kivitel pedig karbonhatású betétekkel, piros díszcsíkokkal és varrásokkal, fekete tetőkárpittal igyekszik sportos atmoszférát teremteni. Hamar kiderül azonban, hogy ehhez a fotel túl magasra van beépítve és szerény oldaltartású, bár az Arkana úgysem a szerpentinen otthonosan mozgó crossoverek ligájában játszik, hanem a hétköznapi használhatóságra gyúr, könnyen járó kormánnyal és pedálokkal, hatásos zajszigeteléssel.

Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.

Nagyra értékeltük, hogy digitális műszeregysége sokféle jelzésképpel tudja megjeleníteni az adatokat, az álló formátumú, 9,3 colos tabletről kezelhető infotainment rendszer pedig ha nem is villámgyors, de tisztességes felbontású, tud 3D térképpel önállóan vagy okostelefonról (Waze, Google) navigálni,

nyolc hangszórós Bose hifin zenél, és háromféle konfigurálható üzemmódból (MySense, Eco, Sport) is lehet választani rajta.

Még szimpatikusabb vonása a berendezésnek, hogy minden fő funkciót fizikai gombról elérhetünk, és külön klímapanel is van – igazi áldás ez a túlkomplikált új autókhoz képest.

Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.
Renault Arkana autó 2021.11.

Egyáltalán nem áll rosszul az ötcsillagos töréstesztű Renault vezetéssegítő asszisztensekkel: középső, Instens felszereltségi szinttől ügyesen figyeli a holttereket, hátsó keresztirányú forgalmat és táblákat, sőt, még a gyorshajtásra is minduntalan figyelmeztet, de az adaptív tempomattal kombinált önálló sávtartó cikcakkban tartja az irányt, akárcsak egy lámpalázas tanulóvezető. Bár természetesen nem prémiumautós az anyagfelhasználás, a gazdagon díszített és bőrös R.S. Line kivitelben megnyerő a minőségi összhatás, még olyan részletmegoldásokra is ügyeltek, mint a keret nélküli belső tükör.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!