Nem halnak ki a megfizethető, hétüléses autók - Dacia Jogger menetpróba

Dacia Jogger menetpróba (2022)
Vágólapra másolva!
Magyarországon kétségtelenül az idei év egyik legfontosabb újdonsága a Dacia öt- vagy hétszemélyes családi modellje, a Jogger. Nagy szükség van a piacon egy tisztességes méretű, nagycsaládos támogatással remek áron elérhető új autóra, különösen egy szűkülő szegmensben. Vajon a francia-román márka alapáron benzin-gázüzemű csapatszállítója többet ad annál, mint ami minimálisan elvárható?
Vágólapra másolva!

Fogyatkoznak a lehetőségek azok számára, akik reális áron szeretnének új, tágas családi autóhoz jutni. A két éve elindított nagycsaládos állami vásárlási támogatásnak köszönhetően elérhető közelségbe kerültek a hétülésesek, és sok gazdára is talált belőlük, csakhogy az utóbbi időben az devizaárfolyam kedvezőtlen alakulása, illetve a chiphiány gyártói problémái miatt jelentős drágulás tapasztalható, amit tetéznek az uniós szén-dioxid-kvóta miatti intézkedések. Utóbbi miatt például a népszerű Berlingo/Combo/Rifter trió már csak elektromos változatban, igen magas áron érhető el.

Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)

Idén tehát 8-10 millió forint alatt szinte semmi sincs már, amibe 3-4 gyereket, vagy pláne 7 kifejlett humanoidot be lehetne szuszakolni. A Dacia az utolsó mentsvár, amely 10 év után végre lecserélte a sok hiányossággal kűzdő, de nagy és diszkont árú Lodgy-t. A Renault olcsósított (és nálunk nem kevés előítélettel fogadott) márkája a hazai kínálat egyik fontos szereplője már évek óta, a nagycsaládos támogatás pedig még az egyébként jó piaci helyzetén is hatalmasat lendített. 7000-nél is többen vásároltak 2020 óta Lodgy-t, ezzel a teljes támogatott autóvásárlás több mint 50%-át el is vitték.

Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)

Groteszk egyterű helyett harmonikusabb forma

A Jogger eljövetelével ez könnyen mehet még feljebb is, hiszen formáját, technikáját és szolgáltatásait is a kor igényeihez igazították. Sok szem szegeződik tehát most a Daciára, mert szép számmal vannak, akik eddig kivártak, de az idei év végéig biztosan élő támogatást még fel szeretnék venni; ugyanakkor akadnak sokan olyanok is, akik korosodó Lodgy-jukat szeretnék valami újabbra és kényelmesebbre lecserélni. Nos, a Jogger újabb, kényelmesebb, de nem cethal méretű doboz többé: manapság, amikor kevésbé divatosak a buszlimuzinok, más irány felé mentek a formatervezők.

Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)

Nagyjából az B-oszlopig a Jogger megegyezik a márka jól ismert kisautójával, akárcsak az első szériás Logan MCV tette anno. Tulajdonképpen egy kombi-egyterű-SUV koktélról van szó, ami meglepően jól néz ki, ráadásul

az idei év második felétől az új Dacia logót is megkapja majd, amiről nem olvasható le a teljes név, csak a stilizált DC.

Esélyes, hogy magyarázni kell majd a laikusoknak, hogy milyen autó is ez, és sokak arca megnyúlhat, amikor közlik vele, hogy egy Dacia. Szerencsére a márka amúgy nem követi a Skoda útját, az ígéretek szerint modelljei maradnak egyszerű célszerszámok, remek áron.

Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)

Orrkialakítása tehát a Sandero off-road optikás változatáról (Stepway) ismerős, utána jön egy érdekes emelés a tetővonalban, a befejezés pedig még a gyártó menedzsmentje szerint is erősen emlékeztet valamire, ami Svédországból jön. Kimondhatjuk, a hátsó fertály nagyon erős Volvo XC90 utánérzés, de ennél rosszabbal sose kelljen egy megvádolni egy Daciát. A konszern elterjedt CMF-B platformjára épül, 4,55 méteres hosszal, 20 centis hasmagassággal és hatalmas, 2,9 méteres tengelytávval, de a legmeglepőbb adat a parádés 1200 kilogrammos súly, ami magában hordja a takarékosság ígéretét.

Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)

Szó sincs luxusról, ugyanakkor a spórolás sem kínos

Széria a LED-es helyzetjelző és tompított világítás (a távfény halogén), ami hatékonyan működik, még jól is néz ki a jellegzetes, Y-alakú menetfény. Nyilván nem prémium kivitelű, de abszolút vállalható a műszerfal, és aki látott már valaki újkori Dacia-belsőt, akkor megkülönböztetni is nehezen fogja a Sandero/Logan párostól. Azokhoz hasonlóan a jobban felszerelt változatokban érintőképernyő került a műszerfal tetejére, a légbeömlők fölé, mellette telefontartót találunk. Letisztult, egyszerű és funkcionális minden, sokan fogják értékelni a fizikai gombokat és a Renault-féle önálló klímapanelt.

Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)

Minden kivitelben van oldal- és függönylégzsák, automata vészfékező rendszer, sebességkorlátozó, hegymeneti elindulássegítő, magasabb felszereltségnél, illetve feláras csomagok részeként pedig holttérfigyelő, tempomat (nem adaptív), és elektromos kézifék is. Nem egy luxusmodell, de a lényeg elérhető, ugyanakkor

nem árt tudni, hogy a közeli rokon Sandero Stepway csak két csillagot szerzett a tavaly az Euro NCAP töréstesztjén.

Kényelmi extrák is elérhetők, köztük tolatóradar- és kamera, vezeték nélküli telefontükrözés, navigáció, automata klíma, ülésfűtés, esőérzékelő és sok egyéb.

Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)
Dacia Jogger menetpróba (2022)

Comfort, vagyis középső szinttől akad némi kárpitozás az ajtó és a műszerfal egy részén, a műanyagok nyilván kemények, néhány helyen kivillan a meztelen fényezés - de semmi olyat nem kell lenyelni, ami emészthetetlen volna. Az első sor kompaktokat idéző helykínálata és közepesen pihentető ülései után nem rossz érzés eggyel hátrébb ülni, mert a tágas térben az 1/3-2/3 arányban dönthető üléseket magasra építették be (gyerekeknek ideális), a lábtér pedig felnőttként is elegendő. Aki ötülésesként rendeli, 607 literes csomagtérbe pakolhat, ami ledöntött ülésekkel 1819 literes üreggé bővíthető.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!