Tavaly nem volt még háborús helyzet, mégis, a Covid világjárvány és a chiphiány miatt már akkor sem volt könnyű éve az autóiparnak – afféle szabályt erősítő kivételként viszont a prémiummárkák tudták növelni eladásaikat. Közéjük tartozott a Lexus is, amely 780 új autót értékesített Magyarországon, megdöntve eddigi rekordjait (öt éve még 417-nél jártak), és stabilan tartja ötödik helyezését a rangsorban a német prémiummárkák, illetve a Volvo után. Idénre azt a célt tűzték ki, hogy sikerüljön elérni az 1000-es számot, aminek talán nem a vevői megrendelés, hanem a szállítás lehet a korlátja.
A paletta ugyanis fontos új modellel bővül, megérkezik a gyártó középső méretű SUV-jának vadonatúj generációja, és a várakozások szerint újra a teljes Lexus-kínálat bestsellere lesz. Természetesen
nem változtattak a bevált NX típusnéven, és alapvetően a dizájn is az elődnél megszokott formajegyekből építkezik,
de az alkatrészek 95 százaléka vadonatúj, TNGA-K padlólemezén pedig többek között az aktuális RAV4-gyel osztozik. Korábban, a külföldi menetpróba után részletesen bemutattuk az NX összes újdonságát és menettulajdonságait, most pedig a szalonokba is megérkeztek első példányai.
Alapesetben öntöltő hibrid változatként (350h) kapható 242 lóerős rendszerteljesítménnyel és fronthajtással, 16,49 millió forintos áron, felárért pedig 4x4-esként is elérhető, utóbbi esetben álló helyzetből 7,7 másodperc alatt gyorsul százra. Alapból összkerekes a drágábbik, 24,45 milliós 450h+ változat, amely nem csak amiatt érdekes, mert 306 lóerős és mindössze 6,3 másodperc alatt letudja a százas sprintet, hanem zöldrendszám-jogosultsága is újdonság. Ez a kivitel a márka legelső plug-in hibrid, vagyis külső áramforrásról tölthető modellje, ideális esetben akár 63 kilométeres e-hatótávval.
Ami a Lexus jövőbeni terveit illeti, 2030-tól kizárólag elektromos autókat fog forgalmazni Európában, Amerikában és Kínában, a plug-in hibridek tehát fontos, de csak köztes állomást jelentenek – a jövő az olyan, dedikáltan villanyhajtású modelleké, mint az áprilisban bemutatkozó RZ. Közben azonban a meglévő típusokból kínálnak alternatívákat, elsőként legkisebb, város-kompatibilis crossoverből.
Az UX 300e orrába 204 lóerős villanymotort építettek be, a padlója alá pedig 54,3 kWh-s akkumulátort,
így a márka legelső tisztán elektromos autója 315 kilométeres hatótávot nyújt a WLTP-metódus szerint.
Ha nem is vetélytárs nélkül hódíthat a kompakt SUV-ok szegmensében (ott van például a Mercedes EQA), sok szempontból különleges a piaci jelenléte, később pedig a remélhetőleg újrainduló állami támogatással faragni lehet majd 19,89 millió forintos induló árán. Természetesen kínálatban marad az UX a megszokott öntöltő hibrid hajtással, akárcsak a Lexus-kínálat összes többi modellje.
Közülük az ES limuzint fontos kiemelni, amely idénre modellfrissítésen esett át,
módosították a belső tere sok részletét, a középkonzolon például új érintőképernyő jelent meg, egy míves analóg óra társaságában.
Javítottak a biztonsági szolgáltatásokon és a hátsó futómű hangolásán, de a legizgalmasabb újítás alighanem a Blade Scan Matrix (rotáló tükrökkel dolgozó LED-es) fényszóró megjelenése. Hajtás terén nem változik a Toyota Camry fényűzőbb kivitelű rokona, a 2,5 literes, négyhengeres benzinesből és 88 kW-os villanymotorból álló rendszer összteljesítménye 218 lóerő, míg az átlagfogyasztása (WLTP) mindössze 5,5 liter 100 kilométerenként. Ezzel, különösen sok városi használatnál versenyre tud kelni a riválisok belépő dízeljeivel, de kevesebb hibalehetőséggel és reális, a 18,45 millió forintos alapárral.