A legfrissebb hírek szerint a hamarosan bevezetendő új, Euro 7-es kibocsátási norma esetében az EU már nemcsak a kipufogógázok emisszióját, hanem a járművek finompor-kibocsátását is szabályozná, ezért
a fékporszennyezésre vonatkozóan is megállapítanának maximális határértékeket.
A jármű fékezése során ugyanis – főként a fékbetétekről – apró részecskék válnak le a súrlódás miatt - írta az Alapjarat.hu.
Ezek a PM10 (durva por) és PM2,5 (finom por), vagyis 10 és 2,5 mikron közötti méretű részecskék kimondottan károsak a légzőszervek egészségére. Másrészt
a fékkopás során felszabaduló nehézfémek és egyéb szennyező anyagok a környezetet is károsítják,
rontják a talaj, illetve a víz minőségét is – olvasható az Európai Bizottság által a közlekedés fenntarthatóságáról készített tanulmányában.
Az új norma meghatározná a fékrendszer fékporszennyezésének maximális mértékét a hagyományos, belső égésű motorral hajtott, illetve külön kategóriaként az elektromos autókra egyaránt. A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tanulmánya szerint a nagyobb méretű és súlyú elektromos autók, például a villanyhajtású SUV-k esetében körülbelül 3-8 százalékkal több a PM2,5-ös kibocsátás mennyisége, mint a belső égésű motoros járműveknél. Ennek oka az akkumulátorok jelentette pluszsúly.