A gumisoknál már véget ért a szezonális kerékcsereroham, de ez nem jelenti azt, hogy az autósoknak ne lenne még fontos feladatuk. A Magyar Gumiabroncs Szövetség közleménye szerint
most kell igazán figyelni arra, hogy helyesen tároljuk az abroncsokat.
Ma már széles körben elterjedt a gumiabroncs-kereskedőknél és szervizeknél az úgynevezett hotelszolgáltatás: a következő abroncscsere idejéig megőrzik és szakszerűen, ideális körülmények között tárolják a leszerelt garnitúrát, néhány ezer forintos díjért cserébe. Aki mégis inkább otthon tárolná az abroncsait, annak figyelnie kell néhány szempontra.
Mielőtt eltennénk a lecserélt gumiabroncsokat a következő szezonra, gondosan ellenőrizzük, hogy vannak-e idegen testek és sérülések a futófelületeken és az oldalfalakon.
A jelentős mértékben, szemmel láthatóan sérült abroncs a továbbiakban közúti közlekedésre nem alkalmas.
Amennyiben a felnin rozsdafoltok vannak, akkor tárolásuk előtt kezeljük őket, hogy az érintett területek ne terjedjenek tovább. Mérjük meg a profilmélységet: ha a futófelület minimális mélysége 1,6 mm vagy ennél kevesebb, akkor a gumiabroncsok a következő szezonban már nem használhatók. Az igazán biztonságos érték téli abroncs esetében 4, nyárinál pedig a 3 milliméter.
A gumiabroncsok a gyártó által az alapanyagba kevert öregedésgátló ellenére öregszenek. Szakszerű tárolás esetén azonban az öregedés minimálisra csökkenthető: a megfelelően tárolt és nem megfelelő mintázatú, nyolcéves abronccsal még nyugodtan közlekedhetünk.
A gumiabroncsokat sötét, száraz helyen és hűvös – lehetőség szerint szobahőmérsékleten – hőmérsékleten kell tartani.
A közvetlen napfény felgyorsítja a gumi öregedési folyamatát. A gumiabroncsok tárolására szolgáló helyiségnek mentesnek kell lennie az oldószerektől, zsíroktól, olajtól és hasonló szennyeződésektől.
Négy darab abroncs esetében vízszintesen, egymásra rakva tároljuk őket.
A lényeg, hogy a torony ne legyen kb. két méternél magasabb.
Felnire szerelt kerekeket nem állítva, hanem felfüggesztve vagy vízszintesen (a padlón vagy tartókonzolon) tároljunk.
A felnire szerelt, de a következő szezonig nem használt abroncsokban a levegő nyomását csökkentsük 1 barra.