Kipróbáltuk az új Fordot, ami valójában egy Volkswagen

Ford Tourneo Connect
Vágólapra másolva!
A Tourneo Connect nem más, mint egy átemblémázott Caddy. A haszonjárműből fejlesztett praktikus egyterű akár a 2019-ben nyugdíjazott Focus C-MAX-ot is pótolhatja a családi egyterűek piacán.
Vágólapra másolva!
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect

A Ford és a Volkswagen 2019-ben jelentették be, hogy nagyszabású együttműködési megállapodást írtak alá, amely főleg a haszonjárműves részlegek kooperációjáról szól, de azt is tartalmazza, hogy a Ford villanyautói is wolfsburgi MEB-alapokra épülhetnek, és az önvezető rendszerek fejlesztésében is összedolgozik majd a két óriás.

Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect

Összesen

8 millió haszonjárművet fognak majd együtt legyártani,

ezek egy része Ford, más része Volkswagen fejlesztésű lesz, a másik vállalat mindig csak a saját arculatához igazítja a megjelenést. Például az új Ford Ranger az amerikai cég fejlesztése, de a pickupot a Volkswagen is árulni fogja, mint a második generációs Amarokot. A 2020-ban bemutatott Caddy-t pedig a németek tervezték, de mostantól a Ford is árulja Tourneo Connect néven, és a két autó ugyanabban a gyárban is készül, Lengyelországban. Sőt, az is lehetséges, hogy hamarosan a T7-es Transporternek/Multivannek is bemutatják majd a Transit Custom változatát. Hogy ne egymás elől szedjenek el vásárlókat, a limitált modellek maradnak az anyacégeknél, azaz a Ranger Raptor a Fordnál, a Caddy esetében pedig a California kivitel a Volkswagennél.

Négy felszereltségi szint létezik

Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect

A Tourneo Connect esetében a Caddy-hez képest észrevehető külső különbségeket egy kezünkön is meg tudjuk számolni:

az orr-rész kapta a legnagyobb átalakítást, az Exploreréhez hasonló arcot kölcsönöztek neki

a hatalmas hűtőráccsal, de akár a magyar gyártású Mercedes EQB-t is bele lehet látni. Változtattak a fényszórókon, a maszkon és finoman az első sárvédőívek vonalán is, de a kocsi oldalához már nem nyúltak, elvégre ugyanazon a gyártósoron kell készülnie, mint az ikertestvérének. Felhasználói szemmel az a legnagyobb különbség, hogy a Ford jelenleg csak felfelé nyíló csomagtérajtóval kérhető, addig a Volkswagen oldalra nyíló dupla szekrényajtókkal is, ami a városi, szűk parkolóhelyeken nagy előnyt jelent.

Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect

A belépő szintet jelentő, analóg műszerfalas, kis kerekű Trend kivitel nevű csak jövőre érkezik, addig a kínálat a kényelemre hangolt Titaniumból, a versenycsíkokkal ellátott, digitális műszerfalas Sportból és az aktív életet élőket célzó, terepes jellegű Active-ból áll. Utóbbin megjelentek az alsó védőlemez-imitációk, a fényezetlen műanyag védőelemek, és a háttámlákra varrt kék "A" betűk, de a hasmagasságot is másfél centivel megemelték (16 centire), hogy könnyebben tudjon mozogni földutakon.

Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect

Nagyságrendileg a beltérben is hasonlók a változások.

A felszín alatt persze minden Volkswagen,

de a felszínt itt-ott fordossá alakítottak. Főleg a kijelzők grafikáit, a váltógombot, a kormánykereket, az ajtókon a díszbetéteket és az üléseket vették kezelésbe. Utóbbiakból felárért az AGR gerincspecialista intézet által ajánlottakat is választhatunk, amelyeknél a combtámasz mellett a négy irányban állítható deréktámasz is hozzájárul a komfortos utazáshoz, mégpedig hatásosan.

Akár 3105 literes is lehet a csomagtartó

Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect

A rövidebb (L1) Tourneo Connect 4,5 méter hosszú, a hosszabb (L2) már valamivel 4,85 méter felé nyúlik. Ennek nem csak a hátsó túlnyúlása nagyobb, hanem a tengelytávja is (17 centivel), így joggal gondolhatnánk, hogy ebben már hátul is kényelmesen el lehet férni. A valóság kissé rácáfol erre, mert bizony ebben sem túl tágas a második sorban a lábtér. Talán az szemlélteti a legjobban a helyzetet, hogy ha a jobb első ülést egy felnőtt ember magára állítja, a második üléssor háttámláját már nem lehet teljesen előre dönteni, ha a harmadik sorba be akar szállni valaki.

Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect

Az sem tetszett, hogy az 1/3-2/3 arányban osztott második sori üléseknek fix helye van, nem lehet sínen tologatni őket, pedig - főleg a rövid Connectnél - szükség lenne rá. Persze le is lehet dönteni, vagy ki is lehet venni őket, de utóbbihoz nem árt az izomerő:

a szimpla ülésekhez csak elszántság kell, de a középső duplához azonban két erős férfira lesz szükség.

Kiszerelt hátsó ülésekkel a csomagtér hosszúsága az első ülésektől mérve 1,91 m, illetve 2,26 m, de az első ülés síkba döntésével viszont akár három méter hosszú tárgyak is szállíthatók.

Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect

A haszonjármű géneknek azért előnyei is vannak: a szűk parkolók legjobb ellenszere, a kétoldali tolóajtó minden Tourneo Connecthez alapáron jár, és

a csomagtartó simán veri a normál egyterűkét:

két üléssel a hosszított verzióba akár 3,1 köbméternyi holmi is befér, de öt üléssel is marad 1,7 köbméter, ha a plafonig pakoljuk a rakteret (a rövid változatnál ezekből a számokból le kell vonni fél-fél köbmétert). Ha viszont hét ülés van használatban, a rövid, de magas csomagtartó jelentősen lecsökken (191, illetve 446 literre), de ez minden hasonló autóról elmondható.

Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect

Felárért rendelhető panorámatető, amelyhez elhúzható árnyékoló nincs, de elég jól szűri a bejövő napsugarakat. Ezzel az opcióval a tetőn lévő öt darab légrostély és a polc eltűnik, ami a második és harmadik sorban utazóknak lehet, hogy nagyobb hátrány lesz, mint a vertikális kilátás hiánya.

A cikk folytatódik a második oldalon. Kattintson tovább!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!