A Ford és a Volkswagen 2019-ben jelentették be, hogy nagyszabású együttműködési megállapodást írtak alá, amely főleg a haszonjárműves részlegek kooperációjáról szól, de azt is tartalmazza, hogy a Ford villanyautói is wolfsburgi MEB-alapokra épülhetnek, és az önvezető rendszerek fejlesztésében is összedolgozik majd a két óriás.
Összesen
8 millió haszonjárművet fognak majd együtt legyártani,
ezek egy része Ford, más része Volkswagen fejlesztésű lesz, a másik vállalat mindig csak a saját arculatához igazítja a megjelenést. Például az új Ford Ranger az amerikai cég fejlesztése, de a pickupot a Volkswagen is árulni fogja, mint a második generációs Amarokot. A 2020-ban bemutatott Caddy-t pedig a németek tervezték, de mostantól a Ford is árulja Tourneo Connect néven, és a két autó ugyanabban a gyárban is készül, Lengyelországban. Sőt, az is lehetséges, hogy hamarosan a T7-es Transporternek/Multivannek is bemutatják majd a Transit Custom változatát. Hogy ne egymás elől szedjenek el vásárlókat, a limitált modellek maradnak az anyacégeknél, azaz a Ranger Raptor a Fordnál, a Caddy esetében pedig a California kivitel a Volkswagennél.
A Tourneo Connect esetében a Caddy-hez képest észrevehető külső különbségeket egy kezünkön is meg tudjuk számolni:
az orr-rész kapta a legnagyobb átalakítást, az Exploreréhez hasonló arcot kölcsönöztek neki
a hatalmas hűtőráccsal, de akár a magyar gyártású Mercedes EQB-t is bele lehet látni. Változtattak a fényszórókon, a maszkon és finoman az első sárvédőívek vonalán is, de a kocsi oldalához már nem nyúltak, elvégre ugyanazon a gyártósoron kell készülnie, mint az ikertestvérének. Felhasználói szemmel az a legnagyobb különbség, hogy a Ford jelenleg csak felfelé nyíló csomagtérajtóval kérhető, addig a Volkswagen oldalra nyíló dupla szekrényajtókkal is, ami a városi, szűk parkolóhelyeken nagy előnyt jelent.
A belépő szintet jelentő, analóg műszerfalas, kis kerekű Trend kivitel nevű csak jövőre érkezik, addig a kínálat a kényelemre hangolt Titaniumból, a versenycsíkokkal ellátott, digitális műszerfalas Sportból és az aktív életet élőket célzó, terepes jellegű Active-ból áll. Utóbbin megjelentek az alsó védőlemez-imitációk, a fényezetlen műanyag védőelemek, és a háttámlákra varrt kék "A" betűk, de a hasmagasságot is másfél centivel megemelték (16 centire), hogy könnyebben tudjon mozogni földutakon.
Nagyságrendileg a beltérben is hasonlók a változások.
A felszín alatt persze minden Volkswagen,
de a felszínt itt-ott fordossá alakítottak. Főleg a kijelzők grafikáit, a váltógombot, a kormánykereket, az ajtókon a díszbetéteket és az üléseket vették kezelésbe. Utóbbiakból felárért az AGR gerincspecialista intézet által ajánlottakat is választhatunk, amelyeknél a combtámasz mellett a négy irányban állítható deréktámasz is hozzájárul a komfortos utazáshoz, mégpedig hatásosan.
A rövidebb (L1) Tourneo Connect 4,5 méter hosszú, a hosszabb (L2) már valamivel 4,85 méter felé nyúlik. Ennek nem csak a hátsó túlnyúlása nagyobb, hanem a tengelytávja is (17 centivel), így joggal gondolhatnánk, hogy ebben már hátul is kényelmesen el lehet férni. A valóság kissé rácáfol erre, mert bizony ebben sem túl tágas a második sorban a lábtér. Talán az szemlélteti a legjobban a helyzetet, hogy ha a jobb első ülést egy felnőtt ember magára állítja, a második üléssor háttámláját már nem lehet teljesen előre dönteni, ha a harmadik sorba be akar szállni valaki.
Az sem tetszett, hogy az 1/3-2/3 arányban osztott második sori üléseknek fix helye van, nem lehet sínen tologatni őket, pedig - főleg a rövid Connectnél - szükség lenne rá. Persze le is lehet dönteni, vagy ki is lehet venni őket, de utóbbihoz nem árt az izomerő:
a szimpla ülésekhez csak elszántság kell, de a középső duplához azonban két erős férfira lesz szükség.
Kiszerelt hátsó ülésekkel a csomagtér hosszúsága az első ülésektől mérve 1,91 m, illetve 2,26 m, de az első ülés síkba döntésével viszont akár három méter hosszú tárgyak is szállíthatók.
A haszonjármű géneknek azért előnyei is vannak: a szűk parkolók legjobb ellenszere, a kétoldali tolóajtó minden Tourneo Connecthez alapáron jár, és
a csomagtartó simán veri a normál egyterűkét:
két üléssel a hosszított verzióba akár 3,1 köbméternyi holmi is befér, de öt üléssel is marad 1,7 köbméter, ha a plafonig pakoljuk a rakteret (a rövid változatnál ezekből a számokból le kell vonni fél-fél köbmétert). Ha viszont hét ülés van használatban, a rövid, de magas csomagtartó jelentősen lecsökken (191, illetve 446 literre), de ez minden hasonló autóról elmondható.
Felárért rendelhető panorámatető, amelyhez elhúzható árnyékoló nincs, de elég jól szűri a bejövő napsugarakat. Ezzel az opcióval a tetőn lévő öt darab légrostély és a polc eltűnik, ami a második és harmadik sorban utazóknak lehet, hogy nagyobb hátrány lesz, mint a vertikális kilátás hiánya.
A cikk folytatódik a második oldalon. Kattintson tovább!