Némasági fogadalmat tett, de nincs menekvés előle - BMW i4 M50 teszt

BMW i4 M50 teszt (2022)
Vágólapra másolva!
1, 2, 3 és végül 4 másodperc, e pillanatban máris 100 km/h-val repesztünk. Az első teljesen elektromos BMW M-modellnek kinyomtuk a szemét, ő pedig cserébe megroppantotta a gerincünket. Közelharc még sosem volt ennyire nyugodt, békés és csendes, de vajon külföldi útra indulni még mindig önsorsrontás egy villanyautóval? Cikkünk végére – a vételár mellett – ez is kiderül majd.
Vágólapra másolva!
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)

Íme, a 4-es Grand Coupé elektromos átirata

Érdekes a BMW viszonya az elektromos autózáshoz. A hőskorban (értsd: egy évtizeddel ezelőtt) a prémiumgyártók közül egyedüliként vették komolyan a dolgot és dobták piacra előbb az i3-at, aztán a plug-in hibrid az i8-at, melyek a maguk kategóriájában a mai napig meghatározó formájú autók. Idén júniusban aztán leállt az i3 gyártása, és a sikerét jól mutatja, hogy a negyedmilliót közelíti az eladott darabszáma. Azóta jobbára plug-in hibridekre és meglévő modellek villamosított változataira koncentráltak (leszámítva az extravagáns iX villany SUV-ot), a többi gyártó szépen utol is érte őket.

BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)

Idén viszont az i4 M50-nel megérkezett a müncheniek első elektromos modellje a Motorsport GmbH logójával, díszkíséretként pedig ott tornyosul mellette az iX M60 is: ezzel minimum tartják a lépést a konkurenciával, vagy talán még diktálják is, hiszen alig akad Audi RS vagy AMG-Mercedes modell belsőégésű motor nélkül.

Persze árnyalja a képet, hogy eredendően az i4 nem önálló platformos villanyautónak készült,

hanem a korábban nálunk is vendégeskedő 4-es Gran Coupé (ami egy ötajtós kupévá alakított 3-as sorozat) kasztnijába pakolták bele az irdatlan súlyú és teljesítményű elektromos rendszert.

BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)

Tehát a forma nem új, a gigantikus művesékről (valódi hűtőrácsra itt nem lenne szükség) többször írtunk már, nem reprezentatív kutatásom alapján kevesen fintorognak, amikor meglátják. Nagyon erős és feltűnő családi kupénak látszik már messziről – főleg ebben a különleges, 1,1 milliót kóstáló matt kék színben –, jól illeszkedik a hagyományos BMW-k sorába, semmi különösebben futurisztikus nincs benne. Közel 4,8 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,45 méter magas, tehát lapos, széles és gonosz kiállású, rettentően menők az M-es tükrök, a letakart kipufogóblokk pedig mulatságos.

BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)

Búcsú a hagyományos kijelzőktől és klímapaneltől

Nekem mindig is bejöttek a BMW vezetőcentrikus belterei, és bár ez nem hagyományos kialakítású, a hajlított szélesvásznú képernyő ellenére is megőrzött valamit a klasszikus iskolából. A sofőr előtt egy 12, jobbra tőle egy 15 colos kijelző található, tűéles képpel és kiváló fényerővel. Néhány fizikai gomb maradt csak, sokak ízlésének ellenére önálló panel helyett az i4-ben már a klímaszabályozás digitális, mégis egész jó az ergonómia, viszont a légkondicionáló teljes kikapcsolására nem sikerült egy hét alatt sem rájönnöm – aztán kiderült, a hőszivattyús rendszer simán szellőztetni klíma nélkül nem is tud.

BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)

Természetesen vezeték nélkül indítja az Apple CarPlay-t vagy Andoroid Autót, illetve tölti a telefont, néhány belassuló, ritkán használt menüponttól eltekintve klasszul működött a rendszer. Comfort, Eco Pro és Sport Boost üzemmódok között tudunk választani,

ilyenkor a menü stílusa is változik, de hiányoznak a témák és a műszerfal sem konfigurálható széles keretek között.

Kiválóak az M-es sportülések, de nyáron a bőr izzasztó tud lenni és szellőztetni nem lehet őket. Hátulra beszállni és hosszasan tartózkodni sem könnyű, erről főleg a keskeny ablakok és a lejtős kupétető lehet.

BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)

180 centis testmagasságommal már a fejemet súrolta a tetőkárpit (és ez nem a tetőablakon múlt), három-négy felnőtt utaztatására inkább a 3-as sorozat modelljei, vagy a márka SUV-jai alkalmasak. Összesen 470 liternyi csomagot képes elnyelni a szabályos formájú csomagtartó, amelynek padlója alatt szerencsére a töltőkábeleknek is jutott hely. Kuriózum a BMW Grand Coupé modellek (2-es, 6-os, 8-as) sorában, hogy a 4-es/i4 hátsó ajtaja teljes értékű, tehát a szélvédővel együtt nyílik fel, így könnyebben pakolható és jobban bővíthető a raktér, de persze ne számítsunk kombis méretekre.

BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)

Elöl-hátul egy-egy villanymotorral katapultál

Önmagában tiszteltre méltó az 544 lóerő és 795 Nm nyomaték, még a benzines M4 Competition számaihoz képest is, akárcsak a 3,9 másodperc alatt megfutott 0-100 km/h sprint. De hiába voltam tisztában az adatokkal, kapkodtam a levegőt, amikor Sport Boost módban először lepadlóztam, aztán később néhányszor rokonok és ismerősök üvöltve kapaszkodtak az anyósülésben. Léteznek gyorsabb autók, de az, amit az i4 M50 tud, különösen az 50 km/h-s tempóig tartó 1,7 másodpercben, drámai. Olyan érzés, mintha kilőttek volna egy NASA-bázisról, és éppen föld körüli pályára igyekeznék.

BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)

Mindezt csendben és zavarba ejtő nyugalommal adja elő a BMW, semmi motorbőgés (a műhangot kár erőltetni), nem véletlenül videózzák százával a katapultáló Tesla-sofőrök is mit sem sejtő utasaik reakcióit.

Persze nem csak gyorsan menni, de hatékonyan lassítani is tud az i4, nagyon erős a szabályozható visszatáplálás,

így a hétköznapokban a hidraulikus rendszer a tárcsái és a betétjei keveset dolgoznak - mondanunk sem kell, egy M-es BMW esetében sokat lehet ezen spórolni. Persze ez más részeire is igaz, itt nincs turbófeltöltő, részecskeszűrő, automataváltó, diffi, kardán és a többi.

BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)
BMW i4 M50 teszt (2022)

Természetesen ilyen teljesítményhez összkerékhajtás dukál, de nincsen kapcsolat a tengelyek között: elöl-hátul van egy-egy villanymotor, amelyek közül az első csak akkor kapcsolódik be a hajtásba, amikor a tapadás miatt indokolt. Szinte tökéletesen, kerekenként kiporciózza a rendszer a nyomaték ideális eloszlását, alul-vagy túlkormányzottság nem jelentkezik, az iszonyatos erő ellenére egy ujjal lehet a kijelölt pályán tartani. Adaptív lengéscsillapítás és változó áttételű kormánymű is alapból jár az M50 csúcsmodellhez, a padló alatti akksik elhelyezésével pedig 50:50 tömegelosztást értek el.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!