A Renault oroszországi távozását követően gyorsan felmerült, hogy ismét Moszkvics márkanéven kezdjenek el autókat gyártani a francia cég által hátrahagyott gyárban, a Kamaz révén hamarosan el is kezdődik a projekt.
Arra természetesen nem volt idő, hogy a márka saját autót tervezzen és fejlesszen, a Kamaz kínai modelleket forgalmaz majd Moszkvics-emblémával.
A márka a Moszkvics 3, illetve 3e névre keresztelt szabadidő-autókat dobja elsőként piacra, amelyek a JAC JS4, illetve iEVS4 átemblémázott verziói.
Még az idén 600 példányt akarnak összeszerelni a Kínából küldött készletekből. 2023-ban 50 ezer, 2024-ben 100 ezer készletet vásárolnak az oroszok, mielőtt beindítják a tényleges sorozatgyártást.
A 3-as alapmotorja 1,6-os szívó (109 LE/150 Nm) és hatfokozatú váltóval adják, opciósan 1,5-ös turbó (150 LE/210 Nm) kérhető, amelynél a 6-os kézi váltó alternatívája a fokozatmentes automata. A Moszkvics 3e-ben 150 lóerő csúcs-, 68 lóerő tartós teljesítményű SY Power hajtómotort használnak, a 66 kWh kapacitású akkumulátort a Sinoev szállítja, és azzal 410 km-es a szabványos hatótávolság - írta az Autó-Motor.