Lehet, hogy kívülálló, de új divatot teremthet – Peugeot 408 menetpróba

Peugeot 408 menetpróba (2022)
2,78 méteres a tengelytávja (EMP2 padlólemez), úgy is tekinthetünk rá, hogy a 308 és a 3008 közötti űrt tölti ki
Vágólapra másolva!
Izgalmas külsővel és szokatlan kategóriában, a SUV-ok illetve az ötajtós ferdehátúak keresztezéseként debütált a legújabb Peugeot. Zöld rendszámra jogosult, plug-in hibrid kivitelben vezettük a 408-ast, amelynek bemutatóján nemigen használták a sportos jelzőt, mégis meglepetést okozott a kanyargós utakon. De vajon csak élményre hajt, vagy helykínálat terén, családi autóként is felveszi a versenyt a pufók városi terepjárókkal?
Vágólapra másolva!

Ahelyett, hogy csillapodna a SUV-őrület, egyre nagyobb szeletet szeretne mindenki a tortából. Egyelőre az eladási adatok azt igazolják, hogy a vevők keresik a városi terepjárókat, és a gyártók ki is szolgálják az igényeket. Nem új versenyző a műfajban a Peugeot, hagyományosan dupla nullás típusjelzéssel (például 3008) illeti emelt modelljeit, ám a 408-cal ismeretlen terepre merészkedik, és átformálná a trendeket. Persze franciákat sosem kellett félteni, ha meghökkentőt kell alkotni, akkor ők bátran belevágnak: ez esetben egy SUV-kupé szerű, de nem hórihorgas crossovert alkottak.

Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)

Nem olyan könnyű kibogozni, milyen műfajok keverednek benne (terepes beütésű ferdehátúnak is lehet tekinteni),

mindenesetre a kompakt szegmens felső polcára lehetne pozicionálni a 308-as család különleges tagjaként,

miközben méreteiben alig marad el a középkategóriás 508-astól. Kétségtelen, hogy a Peugeot 408 kifejezetten látványos és a többség számára vonzó jelenség, élőben még inkább, mint fotókon. A spanyolországi menetpróbán abszolút egyetértés alakult ki a magyar újságírócsapat tagjai között abban, hogy a dizájn jól sikerült, és újat hoz a mai autók felhozatalába.

Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)

Összhatásában és részleteiben is formabontó

Bárhová is nézünk a lemezruhán, mindenhol felfedezhetünk egy-egy finom részletet, mégis szép egységet alkot az egész – nem csoda, hogy állítólag hét évig dolgoztak rajta a tervezők. Élek, törések, hajlítások és ívek, a 408 szinten minden trükköt felvonultat, ezért az ember szeme hosszú percekig időzik minden felületen. Egyáltalán nem húzódik magasan a teteje, miközben a hasmagassága nagynak tűnik, így bár egyáltalán nem kicsi, könnyed és kecses. Míg a legtöbb SUV kupé nagyon tömör, tankszerű hátulról, itt ezt is elkerülték, alacsonyan van a csomagtérajtó spoilerszerű éle is.

Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)

Különleges részlet az első ajtókra felragasztott új Peugeot pajzs embléma, ilyen nem sok autón láthatunk (pl. Ferrarin). Még az alsó műanyag védőborítást is megbolondították kicsit, az i-re pedig a pontot a könnyűfém felnik teszik fel.

A feláras, 20 colos méretű kerekek műalkotásnak tűnnek, és előre sajnálja az ember a kátyús pesti utakon gyilkolni őket,

ideálisabbnak tűnik ide a 19-es felni. Rájátszanak az összhatásra a lámpák, amelyek a 308-asból érkeztek. Elöl nem hiányzik a LED-es kardfog menetfény, a nagyon vékony fényszórók szintén LED-esek, de opcióként mátrix verziókra is cserélhetjük őket.

Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)

Hátul pedig a ferde csíkokban világító, egyébként színtelen lámpák teszik hozzá a maguk részét a látványhoz, még ha maga a koncepció részben ismerősnek is tűnik a Stellantis másik újdonságáról, a nagyobb és inkább komfortra hangolt Citroën C5 X-ről. Egyszerűen nincs rossz szöge a 408-nak, mindenhonnan felismerhető és egyedi. Ráadásul a gyártó egy ideje nem a fehér színt adja alapáron, ami alól a 408 sem kivétel: bár az általunk kipróbált autó történetesen épp fehér volt, a felármentes alapszín egy gyönyörű zöldeskék metálszín, ami szebb, és még jobban kiemeli a karosszéria vonalait.

Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)

Apró kormány, felette digitális műszeregyég

Belül kevésbé fogad meglepetés, legalábbis akkor, ha már ültünk az új 308-asban: a műszerfal ugyanis onnan lett átemelve, ami tökéletes döntés volt, mert méltó a külsőhöz. Amúgy már évek óta ismerjük magát az i-Cockpit elrendezést a Peugeot számos modelljéből. Az alapáron is digitális, a GT kivitel esetén 3D-s műszeregység ebben is magasan, a közvetlen látómezőnkben van, az apró, sportos kormány pedig szinte az ölünkben. Első alkalommal kísérleteznünk kell a megfelelő pozícióhoz, de a kormány és az ülés széles tartományban állítható, nálunk végül semmit sem takart ki a karima.

Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)

Maguk a fotelek a GT felszereltségű tesztautóban AGR Comfort minősítésűek, ami azonnal érződik is: nagyon kényelmesek, jó formázásúak és tartásúak, a vezetőé pedig elektromos, memóriás állítást, kihúzható combtámaszt, külön billenthető ülőlapot és deréktámaszt is kap.

Ez utóbbi az utasnak is jár az ülésfűtéssel együtt, mint ahogy a jó tapintású és igényes varrású bőrkárpit is,

ami jelen esetben izgalmas zöld színben pompázott – konzervatívabb ügyfelek választhatnak feketét is. Megnyerő a műszerfal minősége, sok felületet borít puha műanyag és varrott bőr, a kormány is remek fogású.

Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)
Peugeot 408 menetpróba (2022)

Örültünk annak, hogy a középkonzolon nincs zongoralakk, de teljesen azért nem maradt ki a 408-asból sem, igaz, a műszerfal és a középső kijelző kereteként kevésbé zavaró, és talán jobban bírja a majd strapát. Néhol előfordulnak kemény, kopogós műanyagok is, kevésbé frekventált helyen. Menet közben egy pisszenés se hallatszott a burkolatok felől, tehát az összeszerelés is méltó az autó kategóriájához, holott elvileg a vezetett példányok még előszériások voltak. Az illesztések, az ajtók csukódása mind kifogástalan, az első pillanattól érezzük, hogy nem egy olcsó kisautóval van dolgunk.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!