A hat henger álom maradt, már a négynek is örülni kell - BMW X1 23i xDrive teszt

BMW X1 xDrive23i teszt
Közeli rokona a 2-es Active Tourernek, csak éppen praktikus egyterű helyett divatos SUV-kialakítással. Alapváltozatai fronthajtásúak (sDrive), a drágábbak 4x4-esek (xDrive)
Vágólapra másolva!
Kívül-belül megújult a BMW legkisebb szabadidő-autója, a harmadik generáció már elektromosként is létezik, hozzánk azonban a legerősebb benzinmotorral érkezett tesztre. Az X1 nem annyira a vezetési élményével, inkább a tágasságával, praktikumával és minőségével nyomja le a konkurenciát.
Vágólapra másolva!
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt

2009-ben lépett be a BMW a kompakt SUV-ok piacára az X1-essel és rögtön a bajor gyártó egyik legnépszerűbb modellévé lépett elő. Az akkori 3-as hátsókerék-meghajtásos alapjaira épülő, és éppen ezért fura megjelenésű szabadidő-autó nagyot változott a 2015-ös generációváltásnál, ugyanis szó szerint csak a nevét hagyták meg. Felhördülést okozott a keményvonalas márkarajongóknál az átvett

Mini-platform és az elsőkerék-meghajtás,

ám a jóval tágasabb belső sokak tiltakozását lecsillapította és a típus az elődjénél is jobb eladásokat produkált (a két generációból együtt bő 3 millió kelt el). Most pedig itt a harmadik generáció, ami nem hoz olyan drámai változásokat, mint a második, a FAAR nevű, keresztmotoros-fronthajtású műszaki architektúrát csak finoman dolgozták át a számára, hogy a mai elvárásoknak megfelelően tisztán elektromos változat (iX1) is megjelenhessen a kínálatban.

Konzervatív megjelenés, megnövelt méretek

BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt

Ahogy várni lehetett, a modellváltásnál nem maradt el a szokásos méretnövekedés. Jutott belőle minden dimenzióra (a hossz több mint 5, a szélesség 2, a magasság 4 centit nőtt), így egy kereken 4,5 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,64 méter magas szabadidő-autó lett a végeredmény, ami

csak pár centivel kisebb, mint a legelső X3-as.

Elődjéhez képest a kevésbé meredeken emelkedő övvonal és motorháztető, valamint a szögletes kerékjáratok a legfeltűnőbb változások, a hatalmas, középen összeérő vesék már eddig is az X1 megjelenésének szerves részét képezték. Formatervezői bravúrnak nehéz lenne nevezni az új, U11 kódnevű nemzedéket, de szépek a részletei és jók az arányai, amitől kerek egészet alkot. Egy biztos: közel sem olyan megosztó, mint az X6-os, az XM vagy az új 7-es sorozat.

BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt

A hatalmas vesék mögött és a lökhárítóban is aktív zsaluk dolgoznak a mindig optimális levegőáramlásért, a lökhárítók szélén jókora nyílások vezetik oldalra az áramlatokat. Szintén az aerodinamika miatt döntöttek a süllyesztett kilincsek mellett, de ezek hagyományosan működnek, nincs semmi villanymotoros flancolás. Jól mutat zöldesszürke alapszín a fényes fekete elemekkel, natúr műanyagot itt nem találunk, a küszöb és a kerékjáratok is fényezettek. A felszereltségi lista alapján a 727 ezer forintba kerülő,

20 hüvelykes felnik jártak volna a tesztautóhoz

(X1-est először lehet ekkorával rendelni), de jelen esetben a téli gumi miatt szerencsére egy emberibb méretű, 18-as szett került rá. Ez sem csúnya, és a magasabb oldalfalú, nem defekttűrő gumik hatásosan javítják a rugózási komfortot is. Egyszerű, letisztult az oldalkép is, és meglepően nagyok az oldalablakok, nem lőrésekből kell a külvilágra tekinteni.

BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt

Szó sincs kupé SUV-ról, az majd az új X2-es lesz, az X1-es már-már konzervatív hátulnézetből is. Jókora spoiler szűkíti össze a hátsó ablakot, vagány a lökhárító fekete betétje,

kamu kipufogót nem találni, még a valódit is eldugták.

Az L-alakú hátsó lámpák látványosak sötétben a 3D-s burájukkal és a LED-es fénytechnikával. A feláras, adaptív, mátrix fényszórók profin, masszív fényerővel dolgoznak, városban külön kanyarfény segíti a sofőrt. Szériában egyszerűbb LED-es fényszórók járnak az X1-eshez, azoknál a kitakarást és az egyéb extrákat nélkülözni kell.

Nincs már iDrive-tárcsa

BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt

Bár a tesztautó magas felszereltséggel és külső-belső M csomaggal rendelkezett, az utastér valószínűleg ezek nélkül is meggyőző volna. Az anyagminőség és kidolgozás abszolút prémium színvonalú, még egy Volvo XC40-est vagy Mercedes GLA-t is simán felülmúlnak. Szépek a felületek, mindenhol puha bőrt, Alcantarát, valódi fémet és néhány kivételtől eltekintve igényes műanyagokat lehet tapintani, mégpedig zongoralakk nélkül. Érdemes elidőzni az ajtókárpitokon vagy a műszerfal utas előtti részén is, amelyen két óriási légbeömlőt alakítottak ki.

BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt

Szokásosan túl vastag az M sportkormány, viszont így is remekül irányítható vele az autó. A műszerfal a ma már a BMW-kben is megszokott, árnyékolómentes dupla kijelző, egyetlen, hajlított keretben. Sajnos az iDrive kedvelt forgótárcsája eltűnt, a középső érintőképernyő viszont elég közel van, nem kell nyújtózkodni érte. A szoftver gyors, ezerféleképpen testre szabható és gyakorlatilag mindent tud, de

a kezelhetőség a bonyolult menüstruktúrának és a hiányzó kontrollernek köszönhetően romlott az elődhöz képest.

Sajnos a vezető előtti kijelzőn szerények a konfigurálási lehetőségek és sok a kihasználatlan felület, pedig a képernyő minősége és felbontása is remek.

BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt
BMW X1 xDrive23i teszt

A belső letisztultsága nem közelíti a Tesla-féle minimalizmust, bár a kapcsolók számát jelentősen csökkentették. Ami maradt, az viszont mind fizikai gomb,

hiányérzetünk egyedül a klímapanel eltűnése miatt lehet.

Ezt mindenképp a kijelzőről kell használnunk a páramentesítő gombok kivételével. Vezetés közben még a digitális műszerfalra sem kell letekinteni, hiszen felszereltségtől függően szélvédőre vetítő, nagyméretű, színes Head-up kijelző is járhat a sofőrnek. Teljes online kapcsolat, távoli szoftverfrissítés, élő forgalmi információs navigáció, vezeték nélküli okostelefon kapcsolódás – minden egyéb digitális szolgáltatás is rendelkezésre áll, ami 2023-ban egy prémiumautótól elvárható.

A cikk folytatódik a második oldalon, kattintson tovább!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!