A Lamborghini csúcsmodelljeiben az 1966-os Miura óta mindig szívó V12-es motor dolgozott, nem csoda hát, hogy a Volkswagen-csoporthoz tartozó olasz gyártó vezetősége foggal-körömmel ragaszkodott ahhoz, hogy a 2011-ben érkezett Aventador utódjánál se szakadjon meg a nemes hagyomány. Erre azonban az egyre szigorodó környezetvédelmi, emissziós normák miatt csak úgy volt lehetőség, hogy
elektrifikálják a hajtásláncot,
vagyis hibrid rendszert terveznek köré.
De az új, 6,5 literes, 9500-ig pörgethető V12-es is szinte vadonatúj fejlesztés, 45 lóerővel erősebb is, mint a kifutó Aventador legerősebb, búcsúzó szériájának a motorja. Ahhoz képest 180 fokkal elfordítva építették be, hogy a váltó hátulra kerülhessen, így lett hely az ülések között a nagyfeszültségű akkumulátor számára.
Önmagában 825 lóerőt képes leadni (9250-es fordulatszámnál) a benzinmotor, de a villanymotoroknak köszönhetően a rendszerteljesítmény eléri az 1015 lóerőt (Corsa üzemmódban). Összesen három, egyenként 150 lóerős és 350 Nm villanymotort építettek be a hajtásláncba, egyet a nyolcfokozatú dupla kuplungos váltó házába, egyet-egyet pedig az első kerekekhez, így az új modell már
elektromosan valósítja meg az összkerékhajtást.
Csak azért nem lehetett még nagyobb a teljesítményt kifacsarni a hajtásláncból (nem a villanymotorokon múlott), mert a 3,8 kWh kapacitású akkumulátorból legfeljebb 190 lóerőt lehet egy adott pillanatban kivenni.
A Revuelto (gyári kódnevén LB744) azonban így is kényelmesen minden idők legerősebb és legjobban gyorsuló utcai Lamborghinije:
0-100 km/h-ra 2,5, 0-200 km/h-ra kevesebb mint 7 másodperc alatt gyorsul,
a végsebessége pedig több mint 350 km/h. Érdekesség, hogy az utóbbi elmarad az Aventador LP 780-4 Ultimae Coupé 355 km/h-s végsebességétől, amire a magyarázat a nagyobb tömeg lehet: 1772 kilót nyom folyadékok nélkül az újdonság, bő két mázsával többet, mint az elődje, amiért egyértelműen a hibrid hajtás a felelős.
Csak az akkumulátor 70 kilóval, a villanymotorok 80 kilóval növelték a tömeget, és akkor még nem említettük a kábelezést és a töltőcsatlakozót. Utóbbit érdekes módon az első csomagtartóba rejtette a Lamborghini, ezzel is mutatva, hogy nem valószínű, hogy gyakran használnák majd a tulajdonosok. Pedig a visszafogott, 7 kW-os fedélzeti töltővel is mindössze
fél óra alatt felölthető az akkumulátor,
igaz, a benzinmotor erre ötször gyorsabban képes.
Mindent megtett a Lamborghini, hogy a hibrid rendszer tömegét valahogy ellensúlyozza: a teljes szénszálas teknő például, amely a futómű és az utascella alapját képezi, annak ellenére lett 10 százalékkal könnyebb, mint az Aventadoré, hogy a torziós merevsége 40 százalékkal megnőtt. 17 kilóval lett könnyebb a benzinmotor, és a súlycsökkentés érdekében még a hátramenetet is kihagyták a váltóból, mivel a tolatást meg lehetett oldani csak villanyhajtással (ilyenkor is mind a négy kerék hajtott).
Egyébként mindössze
alig 10 km-t képes tisztán elektromos üzemben megtenni
a Revuelto, így Magyarországon nem lesz jogosult a zöld rendszámra a plug-in hibrid hajtás ellenére. Bár a pontos, WLTP-ciklus szerint mért átlagfogyasztást nem árulta el a Lamborghini, annyit azért igen, hogy a hibrid hajtásnak köszönhetően nagyjából 30 százalékkal csökkent a benzinigény az Aventadorhoz képest.
Nem csak az aktív aero-elemek (például nagy sebességnél kibújó, háromállású hátsó szárny) és a minden korábbinál nagyobb diffúzor által megnövelt leszorítóerő, a nyomatékvektoros első villanyhajtás (az ívkülső kerékre több erő jut kanyarban), hanem az
összkerék-kormányzás is segít a Revueltónak abban, hogy minél kevésbé kelljen lassítania a kanyarokban.
A nyomórudas, F1-stílusú felfüggesztést hagyományos, függőlegesen elhelyezett rugók és lengéscsillapítók váltották fel, az adapív futómű minden keréknél kettős keresztlengőkaros konstrukció. Elöl 410, hátul 400 mm átmérőjű karbon-kerámia tárcsák lassítják az autót 10, illetve 4 dugattyús nyergekkel.
Az első két év gyártási mennyisége már elöljáróban elkelt, vagyis a piaci siker garantált. Pontos árakat még nem árultak el, csak annyit, hogy a Revuelto többe fog kerülni, mint az annak idején kb. 150 millió forintért árusított Aventador SVJ.