Kábellel is tölthető az új Lamborghini, de árammal nem jut messzire

Lamborghini Revuelto
Vágólapra másolva!
Plug-in hibrid hajtással, 1015 lóerővel, 12 hengerrel és négy motorral érkezett meg az Aventador régen várt utóda, a Revuelto, ami nálunk nem lesz jogosult zöld rendszámra.
Vágólapra másolva!
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto

A Lamborghini csúcsmodelljeiben az 1966-os Miura óta mindig szívó V12-es motor dolgozott, nem csoda hát, hogy a Volkswagen-csoporthoz tartozó olasz gyártó vezetősége foggal-körömmel ragaszkodott ahhoz, hogy a 2011-ben érkezett Aventador utódjánál se szakadjon meg a nemes hagyomány. Erre azonban az egyre szigorodó környezetvédelmi, emissziós normák miatt csak úgy volt lehetőség, hogy

elektrifikálják a hajtásláncot,

vagyis hibrid rendszert terveznek köré.

Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto

De az új, 6,5 literes, 9500-ig pörgethető V12-es is szinte vadonatúj fejlesztés, 45 lóerővel erősebb is, mint a kifutó Aventador legerősebb, búcsúzó szériájának a motorja. Ahhoz képest 180 fokkal elfordítva építették be, hogy a váltó hátulra kerülhessen, így lett hely az ülések között a nagyfeszültségű akkumulátor számára.

Nem volt még erősebb Lamborghini

Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto

Önmagában 825 lóerőt képes leadni (9250-es fordulatszámnál) a benzinmotor, de a villanymotoroknak köszönhetően a rendszerteljesítmény eléri az 1015 lóerőt (Corsa üzemmódban). Összesen három, egyenként 150 lóerős és 350 Nm villanymotort építettek be a hajtásláncba, egyet a nyolcfokozatú dupla kuplungos váltó házába, egyet-egyet pedig az első kerekekhez, így az új modell már

elektromosan valósítja meg az összkerékhajtást.

Csak azért nem lehetett még nagyobb a teljesítményt kifacsarni a hajtásláncból (nem a villanymotorokon múlott), mert a 3,8 kWh kapacitású akkumulátorból legfeljebb 190 lóerőt lehet egy adott pillanatban kivenni.

Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto

A Revuelto (gyári kódnevén LB744) azonban így is kényelmesen minden idők legerősebb és legjobban gyorsuló utcai Lamborghinije:

0-100 km/h-ra 2,5, 0-200 km/h-ra kevesebb mint 7 másodperc alatt gyorsul,

a végsebessége pedig több mint 350 km/h. Érdekesség, hogy az utóbbi elmarad az Aventador LP 780-4 Ultimae Coupé 355 km/h-s végsebességétől, amire a magyarázat a nagyobb tömeg lehet: 1772 kilót nyom folyadékok nélkül az újdonság, bő két mázsával többet, mint az elődje, amiért egyértelműen a hibrid hajtás a felelős.

Ritkán fogják kábellel tölteni

Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto

Csak az akkumulátor 70 kilóval, a villanymotorok 80 kilóval növelték a tömeget, és akkor még nem említettük a kábelezést és a töltőcsatlakozót. Utóbbit érdekes módon az első csomagtartóba rejtette a Lamborghini, ezzel is mutatva, hogy nem valószínű, hogy gyakran használnák majd a tulajdonosok. Pedig a visszafogott, 7 kW-os fedélzeti töltővel is mindössze

fél óra alatt felölthető az akkumulátor,

igaz, a benzinmotor erre ötször gyorsabban képes.

Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto

Mindent megtett a Lamborghini, hogy a hibrid rendszer tömegét valahogy ellensúlyozza: a teljes szénszálas teknő például, amely a futómű és az utascella alapját képezi, annak ellenére lett 10 százalékkal könnyebb, mint az Aventadoré, hogy a torziós merevsége 40 százalékkal megnőtt. 17 kilóval lett könnyebb a benzinmotor, és a súlycsökkentés érdekében még a hátramenetet is kihagyták a váltóból, mivel a tolatást meg lehetett oldani csak villanyhajtással (ilyenkor is mind a négy kerék hajtott).

Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto

Egyébként mindössze

alig 10 km-t képes tisztán elektromos üzemben megtenni

a Revuelto, így Magyarországon nem lesz jogosult a zöld rendszámra a plug-in hibrid hajtás ellenére. Bár a pontos, WLTP-ciklus szerint mért átlagfogyasztást nem árulta el a Lamborghini, annyit azért igen, hogy a hibrid hajtásnak köszönhetően nagyjából 30 százalékkal csökkent a benzinigény az Aventadorhoz képest.

Ha most megrendeli, három év múlva kaphatja meg

Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto

Nem csak az aktív aero-elemek (például nagy sebességnél kibújó, háromállású hátsó szárny) és a minden korábbinál nagyobb diffúzor által megnövelt leszorítóerő, a nyomatékvektoros első villanyhajtás (az ívkülső kerékre több erő jut kanyarban), hanem az

összkerék-kormányzás is segít a Revueltónak abban, hogy minél kevésbé kelljen lassítania a kanyarokban.

A nyomórudas, F1-stílusú felfüggesztést hagyományos, függőlegesen elhelyezett rugók és lengéscsillapítók váltották fel, az adapív futómű minden keréknél kettős keresztlengőkaros konstrukció. Elöl 410, hátul 400 mm átmérőjű karbon-kerámia tárcsák lassítják az autót 10, illetve 4 dugattyús nyergekkel.

Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto

Az első két év gyártási mennyisége már elöljáróban elkelt, vagyis a piaci siker garantált. Pontos árakat még nem árultak el, csak annyit, hogy a Revuelto többe fog kerülni, mint az annak idején kb. 150 millió forintért árusított Aventador SVJ.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!