Egy józan családi autó a divatos SUV-ok árnyékában - BMW 230e Active Tourer teszt (2023)

BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
Vágólapra másolva!
Tényleg kihaltak az egyterűek? Úgy tűnik, a legtöbb gyártónál lényegében igen, a BMW szerint azonban van még potenciál ebben a kialakításban. Ezért változatlanul tágas beltérrel, de korábbinál csinosabb formában és frissebb technikával piacra dobták a 2-es Active Tourer második generációját. Plug-in hibrid hajtással és csúcskivitelben teszteltük a bajorok családi kompaktját.
Vágólapra másolva!

Miközben komplett autókategóriák és több évtizedes múltra visszatekintő típusok tűnnek el a szalonokból, beleértve több kis és középkategóriás modellt, bizonyos gyártók úgy gondolják, érdemes olyat típust gyártani, amit szinte senki más nem készít. Pont ilyen márka a BMW, hiszen a kínálata kifejezetten szélesnek mondható, a divatos és elképesztő eladásokat produkáló SUV-ok mellett gyárt kompakt ötajtóst, középmérettől a luxusgőzösig limuzinokat, kettő kombit, két- és négyajtós kupékat, kabriókat (roadstert is), ráadásul dízeltől az izmos M-benzinesen át a villanyig számtalan hajtással.

BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)

Kristálytisztán látszott a hobbiterepjárók világhódítása, amikor a bajor márka – a nagy gyártók közül utolsóként – 2014-ben bemutatta első egyterűjét, a 2-es Active Tourert. Sokan fanyalogtak a szokatlan formavilágon, nem is beszélve a szentségtörő fronthajtás és a háromhengeres motorok bevezetéséről, de a BMW-menedzsment számításai bejöttek: 430 ezer példányt sikerült eladni belőle. Ez igazolta, hogy jó döntés volt életre hívni a típust, így a folytatás sem volt kérdéses, igaz, a 2021-ben kihozott a második generációnál már lemondtak nyújtott, akár hét üléssel is kérhető Gran Tourer kivitelről.

Friss vonalaival már nem tűnik felfújt kombinak

Így aztán egyféle karosszéria, az ötszemélyes és visszafogott méretű (4,4 méter hosszú) Active Tourer készül a lipcsei szerelőszalagokon, az elődjénél sokkal ügyesebb dizájnnal. Ahelyett, hogy látszólag egy meglévő modellt gyúrtak volna gombóccá, önálló formatervet rajzoltak az új egyterűnek, persze az aktuális BMW stílusjegyeket felhasználva. Szemből rögtön feltűnik az óriási hűtőmaszk, ilyen nagyot csak az X5-től felfelé, meg az új 7-esen láthatunk. Bár ezeknél jóval kisebb szerkezet az Active Tourer, az összhatás egész jó, nem tűnnek irreálisnak a vesék, inkább oldják a homlokfelület egyhangúságát.

BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)

A méretes orrlyukak és a rendszám alatti kisebb beömlő mögött igényes műszaki megoldásként aktív zsaluk szabályozzák a bejutó levegő mennyiségét. Ezek, valamint a lökhárító szélén futó légfüggöny-nyílások, a kocsihas burkolása és a sok más aerodinamikai trükk mindössze 0,26-os légellenállási együtthatót eredményezett.

Tesztautónk feláras M Sport csomagja ezüst dekorációkat és fényes feketére fújt műanyagokat is ad a külsőhöz,

mindez a dögös mélyzöld fényezéssel, a szép felnikkel és a hátrafelé sötétített üvegekkel együtt jó kiállásúvá teszi az egyterűt (régiesebb nevén buszlimuzint).

BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)

Mindezekkel együtt talán oldalról a legkevésbé látványos, de nem mondható diszharmonikusnak sem, finom rajzolatú például az ablakkeret vonala és a lemezek összes törése, domborulata. Ezeket a süllyesztett, de hagyományosan működő kilincseket más új BMW-ken is láthattuk (sokan vitatják is az esztétikumukat), ugyanakkor egyértelmű, hogy nem egy SUV-ot vagy crossovert, például rokon X1-et vagy X2-t látunk magunk előtt. Itt nincsen emelt hasmagasság, sok fényezetlen műanyag alsó borítás és óriási kerékméret, helyettük tömpébb orrot és magasan futó tetővonalat kapunk.

Összkerékhajtás, sok bőr és hajlított kijelző

Hátul is rendezettebb, komolyabb lett a látvány, a széles és lapos lámpák sokkal jobban mutatnak a korábbiaknál, ráadásul LED-es technikájukkal remekül is világítanak. Nagy piros pont jár a BMW-nek, amiért mellőzte a bazári kipufogó-imitációkat. Helyettük a szélekre vak szellőzőrácsokat kapunk, na meg középre egy nagyon szolid, diffúzorra hasonlító betétet. Amúgy a 2-es Active Tourer az elődjéhez hasonlóan keresztmotoros és elsőkerék-hajtású, viszont az erősebb modellek xDrive nevű 4x4-et is kaphatnak, ez motortól függően vagy alapáras, vagy extraként kérhető (a plug-in hibrid mindig ilyen).

BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)

Amikor feltárjuk az ajtót, két dolog rögtön egyértelmű lesz. Egyrészt a tesztautót kívül-belül igazán jó ízléssel konfigurálták össze, másrészt pedig tény, hogy ilyen gusztusos belsőt valószínűleg senki sem ad a kompakt kategóriában.

Természetesen az alapkivitel nem kap bézs-fekete bőrbelsőt, alumínium és fa dekorelemeket,

viszont jó eséllyel az igényesség ott sem alacsonyabb szintű. Minden illesztés, varrás kifogástalan, a bőr kellemesen illatozik, tényleg bárhová nézünk, nagyon egyben van minden. Nem spóroltak az ajtókárpit, a kilincs és a fém Harman Kardon hangszórórácsok kidolgozásával sem.

BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)

A műszerpult a legújabb BMW stílust követi, azaz dupla képernyőt kapunk ívelt üveglap alatt, ebben vannak elrejtve a kormányfogást és a vezető éberségét figyelő szenzorok is. Felbontás és képminőség terén sem lehet belekötni a képernyőkbe, a vezető előtti műszeregység többféle nézetet tud, bár ennél a Mercedes és az Audi többet kínál. Középen, az érintős panelen OS 8 rendszer fut, rendkívül részletes opciókat kapunk mindenhez, testre is szabhatjuk, van 4G online kapcsolat, forgalmi és töltőpont információs navigáció, vezetékmentes okostelefon tükrözés, tényleg rendkívül sokoldalú.

Tágasabb a SUV-oknál, de korlátozottan variálható

Egyedül a kormány vastagsága lehet zavaró sokaknak, gyönyörű viszont lyuggatott alsó küllő, a felső kettőre pedig szerencsére kizárólag fizikai gombok kerültek, melyeken a rengeteg funkció ellenére is könnyű kiigazodni. Remek tartásúak az M Sport csomaghoz járó első ülések, sokféleképpen állíthatók elektromosan, vezetőoldalra memória is jár, a kihúzható combtámaszt és a fűtést pedig az utas is élvezheti. Elöl biztosan nem lesz gond a helykínálattal, a fej és a láb is gond nélkül elfér, az ülés pedig kellően mélyre leengedhető, de nyilván ne az alapból hátsókerekes 2-es Coupé pozícióját várjuk tőle.

BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)

Tesztautónkban óriási, nyitható panoráma üvegtető javította a hangulatot (minimális fejtér-decifitért),

az újfajta középkonzol kialakítás pedig már az X1-ben is megnyerő volt, és itt sincsen ez másképp. Bár a könyöklő alatti rekesz jelképesre zsugorodott, a konzol alatt tágas polcot kapunk kárpótlásul – itt találjuk az USB és 12 voltos csatlakozókat, kicsit előrébb a pohártartó sem hiányzik. A könyöklő elé kerül a váltókart felváltó apró pöcök, az indítógomb és még néhány hasznos billentyű, ezek remekül kézre állnak. Jól bevált a vezeték nélküli töltővel ellátott, álló formátumú okostelefon-tartó is.

BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)
BMW 230e Active Tourer teszt (2023)

Jó hír, hogy hátul a kidolgozás színvonala szinte semmiben se rosszabb, mint elöl, helyből viszont nincs akkora bőség. Persze azért aggódni nem kell, mégis csak egyterűről van szó, felnőttek is nyugodtan utazhatnak itt. Alapáron több fokozatban állítható a támla dőlésszöge, de felárért akár tologatható padot is rendelhetünk, ami tovább növeli a variálási lehetőségeket. Egyedül a kissé magas padlóval kell megbarátkozni, és azzal, hogy ötödik utast lehetőleg ne vigyünk magunkkal, két személynek viszont rendben van a kényelem, amit hátsó légbefúvó, USB-C töltőpár és persze kartámasz fokoz.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!