Nézzük az újdonságokat:
A Honda világszerte legnépszerűbb típusa a középkategóriás szabadidő-autó, a hatodik nemzedék tavaly jelent meg Észak-Amerikában, és most végre az európai változata is bemutatkozott, amiből a tisztán benzines hajtást kivették. A formaterv megőrizte a már ismert CR-V-vonásokat, de számos új stíluselemmel dobták fel a tervezők, és
a ZR-V érkezése miatt a méretek is megnőhettek:
a hossz 7, a tengelytáv 4 centivel nőtt meg, előbbi már kis híján eléri a 4,7 métert. A hátsó lábtér 16 mm-rel lett nagyobb, a csomagtartó 497-ről 586 literesre nőtt.
A legnagyobb változás, hogy az új CR-V elődjével ellentétben már nem csak az öntöltő (e:HEV), hanem tölthető, azaz
plug-in (e:PHEV) hibrid változatban is elérhető lesz.
Mindkettőnél a Civicből átvett kétliteres, négyhengeres, közvetlen befecskendezésű, Atkinson-ciklusú, benzinmotor adja az alapot, amely az idő nagy részében csak tölti az akkumulátort, a hajtást ugyanis az erősebb villanymotor végzi.
A 207 lóerős rendszerteljesítmény 23 lóerővel, a 335 Nm-es rendszernyomaték 20 Nm-rel múlja felül a Civicét.
Tisztán elektromos üzemben 82 km-t tehet meg
a zöld rendszámos plug-in verzió. Teljesen lemerült állapotról 2,5 óra alatt tölthető fel 100%-ra az akkumulátor a 11 kW-os fedélzeti töltővel.
Európában vadonatúj típusnak számít a
Civic-technikára épített, 4,57 méteres szabadidő-autó,
amely a HR-V és a megnőtt CR-V közötti űrt tölti be, utóbbinál kb. 12 centivel rövidebb.
A Toyota Corolla Cross és a Nissan Qashqai vetélytársának számító, 2023 őszétől megvásárolható öntöltő hibrid SUV lágyabb vonalakkal rendelkezik, mint a CR-V.
A futóműve, padlólemeze és a hajtáslánca is megegyeznek a Civicével, utóbbi
184 lóerőt és 315 Nm-t képes leadni,
a WLTP átlagfogyasztása mindössze 5,65 liter. A CR-V-vel ellentétben a ZR-V nem lesz megvásárolható összkerék-meghajtással, csak az első kerekek hajtanak.
A nem túl szép nevű elektromos crossover
a HR-V karosszériáját viseli, de más padlólemezre épül, és futóműve, valamint a belső tere is különböző.
Alapját nem a hátsókerék-meghajtású Honda e kisautó technikája, hanem a vadonatúj, fronthajtású e:N Architecture F platform adja.
Az összteljesítmény 204 lóerő, a forgatónyomaték 310 Nm, úgy hangolták a hajtást, hogy ne hátbavágós, hanem egyenletes és kényelmes legyen a gyorsítás, amely egyébként kb. 8 másodperc 0-100 km/h-ra. A padlólemez alatt megbújó, nagy kapacitású, 68,8 kWh-s lítium-ion akkumulátor – WLTP szabvány szerint mérve –
412 km-es hatótávolsággal
ruházza fel az e:Ny1-et, és egyenáramú gyorstöltővel 45 perc alatt tölthető fel 10-ről 80%-ra.
A letisztult megjelenésű műszerfal tetejére pedig 15,1 colos érintőképernyő került, mellyel a fedélzeti és a vezetést segítő rendszereket érheti el a sofőr.
A Honda első elektromos robogója 2,3 lóerős, maximális sebessége 45 km/h. Egy feltöltéssel 48 km a hatótávja, de 2,5 óra alatt újra is tölthető az akkumulátora.