Több is veszett Mohácsnál - Suzuki Swift Sport teszt (2023)

Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Vágólapra másolva!
Bizonyos kategóriák sohasem látott módon kezdenek eltűnni az autóipar olajsáros süllyesztőjében, közéjük tartoznak a kicsi, olcsó, de tömegükhöz képest erős, a vezetés élvezetére tervezett GTI-szerűségek. Ennek fő oka a károsanyag-kibocsátási normák szigorodása, de bizony a célcsoport is olvadóban van. A Swift Sport e kihalófélben lévő állatfaj egyik utolsó képviselője, és a frissítése óta 129 lóerőre visszafojtott lágy hibrid kivitelben is tud még vidámságot okozni – ám sajnos eléggé drágán.
Vágólapra másolva!

Ugye emlékeznek még, mennyi kompakt Ford Escort XR4i és VW Golf GTI, illetve kiskategóriás Peugeot 205 GTI, Opel Corsa GSI vagy Fiat Uno Turbo rohangált régen a hazai utakon, felejthetetlen élményeket okozva a zömében huszonéves fiatal tulajdonosaiknak. Manapság ugyanez a korosztály inkább elektromos rollerrel, vonattal, esetleg autómegosztóval közlekedik, egyre kevesebben érdeklődnek a nyomatékgörbék, a chiptuning és a kagylóülések iránt. Persze az is igaz, hogy egyre elérhetetlenebb egy új vagy fiatal hot hatch a fiatalok számára, sokszor nincs mit tenni, mint elkérni a szülők kocsiját.

Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)

Csak erős idegzetűeknek való az ár

Nyugaton sem igazán mások ám a trendek, akinek pedig mégis futja vásárlásra/lízingre, sokszor már divatos SUV-ot vagy villamosított alternatívát keres. Így aztán, miként a tömegmárkás kupék és kabriók, a sportos méregzsákok is kihalóban vannak, a kategóriában igazából a Hyundai i20N és a Ford Fiesta ST tartja a frontot, és elméletileg a bestiális, de méregdrága Toyota GR Yaris. Na meg szerényebb kiszerelésben a Swift Sport, amelynek első újkori generációja (a „vasaló") 2006-ban érkezett meg az esztergomi szerelőszalagokról, pörgős szívómotorral és igazán szórakoztató futóművel.

Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)

Maga a Swift amúgy Magyarországon szinte mindenkinek jelent: aki nem birtokolták, talán ezen tanultak vezetni, vagy ilyen volt a nagynéninek, esetleg a jóbarát öccsének. Sokan lenézik, de olyanok is vannak, akik kifejezetten vonzalmat éreznek iránta. Én egyik táborba sem tartozom,

elismerem a Swift érdemeit, de a napjainkban a kis árkülönbség praktikusabbnak látok egy Vitarát vagy S-Crosst.

Hasonlóan vélekedik a piac is, az immár Japánban és Indiában gyártott Swift ritkaság lett az újabb autók forgatagában, a Sport kivitel pedig szinte eltűnt a radarról, részben a korábban leírt okok miatt.

Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)

Na meg ott vannak a piszkos anyagiak: öt évvel ezelőtt, amikor a facelift előtti verziót teszteltük, borsosnak neveztük az 5,5 milliós listaárat. Ha az borsos volt, akkor ez itt már Pepper X , keverve egy tubus Erős Pistával, a jelenlegi akciós ár ugyanis 9,9 millió forint. Nyilván nem csak a Suzukit érinti az általános drágulás, mégis elrontja az alaphangulatot és magasabbra teszi az elvárásokat ez a szám, a Hyundai kedvezményesen mindössze félmillió forinttal drágábban adja az i20N-t, tekintélyes plusz 74 lóerővel. Bár nem dedikált sportmodell, egy Corsa GS is lehet olcsóbb 130 lovas benzinmotorral.

Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)

Ki gondolta, hogy ilyen vagány lehet egy Swift!

Le kell szögezni, hogy a szívómotoros első és második generációhoz képest a mostani Swift Sport egészen más karakter: sportos, de a mindennapokban kompromisszumos játékszer helyett ez egy minden élethelyzetben megfelelő kisautó, amivel szükség esetén szolidan meg lehet őrülni. Mintha pont annyit változott volna, mint amennyit én a húszas éveim elejéről a harmincas éveim végére: már nem akarok minden kanyarban Verstappenként száguldani és tudom értékelni (főleg sztrádán) a csendet is, néha mégis jól esik egy-egy lendületesebb forduló, vagy éppen durrogós kigyorsítás.

Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)

Amúgy az aktuális Swift kasztnija egész formás, arányos és kellemesen normális méretű: 10 centivel marad 4 méter alatt a hossza, így a mai nagyra hizlalt kisautók között rövidnek számít, miközben a lebegő hatású tetődizájn miatt laposnak tűnik.

Ügyes látványelem a C-oszlopra felfutó fényezett hullám, világos színben nagyon jól kiadja, a hátsó kilincs pedig rejtett.

Szerény 70 ezer forintos felárért lehet kérni kéttónusú fényezést is, de szerintem ez az egységes "napsárga" remekül illik az autóhoz, mert jól kiemeli a tömegből, ugyanakkor még véletlenül sem lehet pesti taxinak nézni ezt az árnyalatot.

Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)
Suzuki Swift Sport teszt (2023)

Vagányra öltözteti a kisautót a Sport egyedi hűtőrácsa, első-hátsó lökhárítója, dupla kipufogója, enyhe ültetése és gyönyörű, 17 colos felnigarnitúrája; természetesen a belteret sem hagyták érintetlenül. Feltűnőek az integrált fejtámlás sportülések, plusz van rengeteg piros díszbetét a műszerfalon és némi vörös cérna a kormányon. Kötelező kellék a fém pedálsor is, de összességében azért nem vitték túlzásba a dolgot, és így nem ragad el a szenvedély, amikor behuppanok. Persze azt a legkevésbé sem bántam, hogy a beltér kezelőszervei még egyértelműen a régi iskolát követik.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!