Mivel az év elején bemutatott új Mitsubishi ASX a Renault Captur átemblémázott változata, nem okozhat meglepetést, hogy a most bemutatott új, hetedik generációs Mitsubishi Colt viszont a nemrég frissített Renault Clio ikertestvérének tekinthető.
A japán verzió megjelenése csak az első-hátsó lökhárítókban, a fényszórókban és a krómbetétes hűtőmaszkban tér el a francia eredetiétől,
a fémből préselt karosszériaelemek csereszabatosak.
Mégis, a határozott formavilágú orr-résznek köszönhetően nagyobb a különbség a Colt és a Clio, mint az ASX és a Captur között.
Bent is minden a Clióból származik, leszámítva a kormányon látható gyémántos emblémát és az infotainment rendszer grafikai megoldásait. A drágább változatokban 7 colos digitális műszerfal és 10 colos, álló formátumú érintőképernyő van, a szerényebb felszereltségekhez analóg műszerfal és 7, vagy 9 colos érintőképernyő jár.
A belépő szintet a Daciákból is ismert, háromhengeres, egyliteres,
65 lóerős szívó benzinmotor
jelenti, amelyhez ötfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik. Aki lendületesebb autózásra vágyik, mint a 17 másodperces 0-100 km/-s gyorsulás, az rendelheti turbós egyliteressel (90 lóerős teljesítménnyel) és hatfokozatú manuális sebességváltóval is a Coltot.
A legdrágább és legtakarékosabb verzió a
145 lóerős öntöltő hibrid
lesz, amelynek hajtásrendszerében a négyhengeres, 1,6 literes szívó benzinmotort villanyhajtás és egy körmös kapcsolású automata sebességváltó egészíti ki. A hibrid Colt városban az idő 80 százalékában leállítja a benzinmotorját, így a kombinált átlagfogyasztása csupán 4,35 liter. A csak Európában árult kisautó 2023 őszi piacra lépése idején mindegyik hajtáslánc kapható lesz.