Kegyelemdöfés lehet a Seat márkának? – Cupra Leon 1.5 DSG mHEV teszt

Cupra Leon
Vágólapra másolva!
A Volkswagen-csoport spanyol sportmárkájától az erős motorokat, az ülésbe préselő gyorsulást és a morgós kipufogóhangot szoktuk meg, nemrég azonban lefelé bővítették a motorpalettát, a Cupra-élmény kicsit vérszegényebb változatban is elérhető. Mindez jó hír a kevesebb pénzből autót vásárlóknak, de alighanem rossz egy másik spanyol márkának.
Vágólapra másolva!
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon

A Cupra nevet az elmúlt húsz évben a különböző Seat sportmodellek, de főleg az erős Leonok hátán lehetett olvasni, nagyjából

az volt ez a megjelölés a Seatnak, ami a GTI és az R az anyacég Volkswagennek.

Ami talán kevésbé ismert, hogy a Cupra 2018 óta már önálló márka, amely saját, egyedi modelleket is készít (például a Bornt, a Formentort, a Tavascant, vagy a 2024-től Győrben készülő Terramart) valamint ezek mellett a Seat bizonyos modelljeinek erősebb, kifinomultabb változatait, mint például a Cupra Atecát, vagy e cikk főszereplőjét, a Cupra Leont.

Mi ez az ismeretlen autó?

A Cupra Leon 2020-ban egy komoly hot hatch modellként jelent meg, amely a Volkswagen Golf GTI-vel közös kétliteres benzines turbómotort használta 245 és 300 lóerővel. Szerették a vásárlók, mert sikerült túlszárnyalnia az ikonikus német testvért a vezetési élmény terén, miközben az elvárt praktikumot, kifinomultságot és mindennapi használhatóságot is hozta, ráadásul olcsóbban, mint a Golf. Igazi különlegességként az 1,4 literes motorra épülő plug-in hibrid hajtással is meg lehetett venni a Cupra Leont (204 és 245 lóerővel) már a kezdetektől fogva, tavaly azonban a kétliteres benzinmotor 190 lóerős változata, a kétliteres, 150 lóerős dízel, valamint az 1,5 literes, szintén 150 lóerős benzinmotor is bekerült a kínálatba.

Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon

Ezek a most bekerült motorok a Seathoz is elérhetők,

ami lehet, hogy kisebb zavart fog okozni a potenciális vásárlók fejében. Aki legfeljebb 190 lóerőig merészkedik el, annak érdemes úgy tekintenie a Cupra Leonra, mint a Seat Leon jobban felszerelt, sportosabb megjelenésű és hangolású változatára. A motorpaletta lefelé bővítése is abba az irányba mutat, amiről az iparági szereplők már hónapok óta pletykálnak, hogy az 1950-ben alapított Seat az évtized végére megszűnhet hagyományos autógyártóként működni, és mobilitási szolgáltatóként folytathatja. A helyét természetesen az évről évre egyre népszerűbb, és korszerűbb modellpalettával (több villanyautóval is) rendelkező Cupra veheti át, mint a Volkswagen latinos, sportos alternatívája.

Hogy néz ki?

A tesztautó egy valódi farkasbőrbe bújtatott bárány, hiszen azt leszámítva, hogy nem 19, hanem „csak" 18 colos felniket visel, nem igazán lehet megkülönböztetni a kétszer erősebb csúcsváltozattól. Még a négy kipufogó is megvan, igaz, ezek nem oválisak, hanem szögletesek, és kettő közülük csak a látványt szolgálja, gázokat nem ereget magából.

Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon

A különbség a polgáribb Seat Leonhoz képest az, hogy a Cupra elöl-hátul sportosabb lökhárítókat visel, a hűtőmaszkja rombuszmintás (természetesen a bronz színű, hegyes márkalogó látható rajta, ami sok nézelődőt megzavar az autó beazonosításában), nincsenek rajta krómdíszek, a külső tükrök háza sötétszürke, és hátul egy karosszéria színére fényezett diffúzort is kapott. Viszont a többi részlet, így az összes fémből préselt karosszériaelem megegyezik, ami egyáltalán nem baj, hiszen a Leon negyedik generációja még háromévesen is kifejezetten mutatósnak számít a kompakt kocsik között. Sötétben lenyűgöző látni a csíkkal összekötött LED-es hátsó lámpák fényjátékát nyitáskor és záráskor, de az első fényszórók is alapáron kapják a jobbik LED-es technikát, amit a Seat nem mondhat el magáról.

Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon

A Leon 4398 mm hosszú, 1799 mm széles (tükrök nélkül) és 1442 mm magas, tehát 111 mm-rel hosszabb és 10 mm-rel szélesebb, mint a Golf, és a tengelytávja 54 mm-rel nagyobb. Egyedül magasságban marad el a német testvértől (49 mm-rel alacsonyabb), ami hozzájárul a sportosabb megjelenéshez.

Milyen belül?

Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon

A Leon a tágasabb kompaktok közé tartozik, hasonlóan az alapokat adó Golfhoz, de a hátsó lábtér a hosszabb tengelytáv miatt még jobb is, mint a német testvérben, sőt, a Corollát, Astrát, Focust is magasan veri.

Két 185 centis felnőtt gond nélkül elfér egymás mögött,

még a fejtérre sem lehet panasz. Viszont aki derékfájós, az jobban jár a magas építésű Ateca SUV-val, mivel elöl a jó oldaltartású, fejtámlával egybeépített, félbőr kárpitozású sportülések igen mélyen vannak, ezért nehézkes a ki- és beszállás.

Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon

380 literes csomagtartójával a Leon nem marad el a Golftól, de itt magasabb peremen kell átemelni a csomagokat a bepakoláskor, ami viszont a karosszériamerevségnek vélhetően jót tesz. Aki kevesli a helyet, választhatja a bő 300 ezer forinttal drágább kombit is, amelynek csomagtere már 620 literes, és alacsonyabb a rakodópereme is. A hátsó pad 60/40 arányban osztható, és a hosszabb tárgyak szállítására szolgáló síalagút is rendelkezésre áll, de a csomagtérpadló magassága nem változtatható, így az ülések döntésekor egy kellemetlen peremet kell leküzdeni.

A cikk folytatódik a második oldalon. Kattintson tovább!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!