Álomépítés helyett a realitások talaján – BYD ETP3 teszt (2023)

BYD ETP3 teszt (2023)
Vágólapra másolva!
Sorra dobják piacra a gyártók az új elektromos autókat, készülve a belső égésű motorok betiltására, a kishaszonjárművek kategóriájában viszont mindeddig nem ették forrón a kását, és dízel dominancia érvényesült. A kivételek egyike Kínából érkezik, űrtechnika helyett régimódi külcsínnel és belbeccsel, viszont zöld rendszámmal, városbarát mérettel, na meg az olcsó üzemeltetés ígéretével. Vezettük a BYD nagyjából Barkas-alapterületű villanyfurgonját, ami a konkurencia ébredezése miatt mégis nehéz menet elé nézhet.
Vágólapra másolva!

Ha Ön nem céges furgonflotta-üzemeltető, sem nem kisiparos, meg amúgy sem szokott különféle dolgokat rövid távokra hozni-vinni, aligha potenciális vásárlója a BYD ETP3 elektromos furgonnak. De ha megelégszik a napi 100-125 kilométer hatósugárral, másként számolva 200-250 kilométer teljes hatótávval, mindemellett fontosak a zöld rendszám – igaz, egyre olvadó – előnyei, szereti a kényelmet és hajlandó vásárláskor többet áldozni a későbbi spórolás reményében, akkor igenis célcsoport. Főleg, ha nyilvános oszlop helyett (akár napelemes rendszerben) tud a telephelyen vagy otthon tölteni.

BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)

A ma lesz a holnap tegnapja

Mindemellett az sem baj, ha nyitott az ismeretlenre s nem riad vissza attól, hogy a BYD (Build Your Dream – Építsd az álmaid) egyelőre az Ön pénzéből építi a saját álmait – bár erre hosszú távon fordítva is lehet esély anyagi értelemben. Ma ugyanis az ETP3 leginkább a virágzása előtti dél-koreai konstrukciókat idézi. Kína, és így a világ meghatározó villanyjármű- és akkugyártó vállalata rendre mutatja be korszerű elektromos buszait (amelyek egy része nálunk, Komáromban készül), teherautóit, na meg egyre igényesebb személyautóit, és az ezekhez vezető utat a régebbi modellek kövezték ki.

BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)

Kissé avítt technikájával, egyszerű külsejével, célszerű belsejével és elfogadható használhatóságával ez a középméretű, 4,46 méter hosszú, 3,5 köbméteres rakterű és 780 kiló terhelhetőségű furgon őszinte konstrukció.

Sallangmentes, és ha akarná, sem tudná átugrani a saját árnyékát ez a 2015 óta gyártott modell,

mindenesetre – rajta kívülálló okok, elsősorban a koronavírus miatt – kicsit késve keresi a helyét 2023 Magyarországán. De legalább kiválóan demonstrálja, mi volt azelőtt, hogy a BYD kilépett az ismeretlenség árnyékából, és hogy mennyire időben léptek a kínaiak az elektromos hajtással.

BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)

Az ETP3 voltaképpen naprakész helyett inkább tegnapra kész kisáruszállító. Korábbi szintet tükröznek a formái, belső környezete, kényelmi és biztonsági felszerelései, valamint menettulajdonságai is, ami egy munkaeszköznél nem mindenkinek hátrány. Akkutechnika terén se várjunk csodát tőle: a 45 kWh teljesítményű, Blade nevű, folyadékhűtéses, saját fejlesztésű lítium-vas-foszfát (LFP) csomag 6,6 kW-os AC, illetve 50 kW-os DC töltés mellett 200-250 kilométer tényleges hatótávot kínál, és tesztünkön a külső hőmérsékletre erős érzékenységet, azaz töltési teljesítménybeli szélsőségeket mutatott.

BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)

Ismertünk egy Nissant, hasonló fizimiskával

Mindezek ellenére az ETP3 fontos tényező lehet a hazai városi-elővárosi villanyfurgon kínálatban, amelynek két oka is van. Egyrészt, elég kevés közepes méretű BEV kishaszonjármű kapható, és azok elég drágák (Ford E-Transit Custom van, Citroën e-Jumpy és klónjai, na meg a divatos VW I.D. Buzz), igaz, nagyobb rakterűek is. Másrészt, a tegnap technikája megéri a pénzét, mert valószínűleg holnap is működni fog. A BYD ugyanis világmárkák - többek között a Tesla - beszállítójaként évtizedes kutatás-fejlesztési és gyártási előnyt, illetve tapasztalatot élvez a globális akkupiac szereplőivel szemben.

BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)

Igazi riválisa a Nissan e-NV 200 (személyszállító változatában Evalia) volt, amelyet már nem gyártanak, de elég nyilvánvalóan modellt állt az ETP3 tervezésénél. Ez a csomag a 2010-es években piacérett 1.0-ás tömegtechnikával és a házon belüli formatervezők ügyes másolási képességeivel néhány éve még jól elboldogult a másfél milliárd lakosú szuperállam határain belül.

Ám négy évvel ezelőtti európai bevezetése után jött egy pandémia és egy (részben háborús) recesszió,

aminek a végére megöregedett a konstrukció. Persze még így is űrtechnikának tűnik a szintén kínai Cenntro Logistar 100-ashoz és 200-ashoz képest.

BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)
BYD ETP3 teszt (2023)

Mindenesetre aki közelebbi ismeretségbe kerül vele, pont azt kapja, amit lát, nem többet, de nem is kevesebbet. Valójában kedvezőbbek az első percek az előzetes elképzelésekhez képest, a tesztautóba ülve hamar megfogalmazódott bennünk, hogy az összeszerelés minőség rácáfol a kínai termékekkel szemben kialakult gyanakvásra. A vezetői környezet minden részlete az elmúlt évtizedet sugározza, de legalább a telefon és az audiorendszer bluetooth-szal hamar egymásra talál, persze képernyőtükrözés nincsen. Van viszont nyomógombos indítás, automata fényszóró és e-kézifék, ez itt mind meglepetés.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!