A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. augusztus elsejéig,
312 km sávhosszúságban, 1,6 négyzetkilométer felületen cserélte le
az elöregedett, tönkrement burkolatot új aszfaltra kilenc hazai gyorsforgalmi úton (a munkálatok adatait sávhosszban adták meg. Ha például egy 1 km hosszú autópálya szakaszon, mindkét oldal, mindkét sávja – a külső és a belső – is teljesen megújult, akkor azon a gyorsforgalmi szakaszon 4 km sávhosszt újítottal fel). A felső kopórétegen túl, ahol szükséges volt, az alatta lévő kötőréteget is cserélték. A legtöbb burkolat az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályán újult meg, az eddig elvégzett munkák mintegy 80 százaléka ezen a három sztrádán történt. Emellett az elmúlt négy hónapban megújult 36 híd és felüljáró is.
Az MKIF Zrt. 2022 szeptemberében vette át 1237 km hazai gyorsforgalmi út üzemeltetését, fenntartását, fejlesztését. Rögtön, október elején 130 ezer nm-en, csaknem 18 focipálya nagyságú felületre terítettek le új burkolatot még a tél előtt, a legkritikusabb szakaszokon.
Áprilisban aztán elindították Magyarország történetének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítását,
amely során eddig 200 ezer tonna aszfaltot használtak fel. A tervek szerint idén 297 km hosszan, 2,5 négyzetkilométernyi felületen kerül a régi aszfalt helyére új burkolat. A szintrehozásnak nevezett felújítás, három év alatt 538 km autópályát, gyorsforgalmi utat érint. Országszerte 200 híd, felüljáró újul meg, köztük négy nagyobb híd: a Rába (M1), az Oszlári Tisza - híd (M3), a Köröshegyi völgyhíd (M7) és a Pentele híd (M8). 50-60 csomópontnál a vízelvezető rendszereket és az esetleges rézsűcsúszásokat is javítják.
A gyorsforgalmi utak felújítása a tervek szerint idén 67 helyen történik meg, több tízmilliárd forint értékben. Igyekeznek a munkálatokat időben és térben úgy szervezni, hogy a lehető legkevesebb kellemetlenséggel járjanak. Ezért az egész felújítást húsvét után indították, az M7-esen pedig a vakáció ideje alatt, a főváros és a Balaton közötti szakaszra, szintrehozó felújítási munkákat nem terveztek.