Természetesen a hétre szűkített listán is az elektromos SUV-ok vannak túlsúlyban, ilyen a Kia EV9, a Peugeot e-3008, a Renault Scenic és a Volvo EX30 is. Rajtuk kívül még a BMW 5/i5-nek, a Toyota C-HR-nek és a BYD Sealnek van esélye arra, hogy elnyerje a 2024-es Év Autója címet.
Az utóbbi jelenti a legnagyobb meglepetést, a kínai BYD ugyanis még meglehetősen ismeretlen gyártónak számít Európában, sok országban még egy éve sincs jelen a márka, nálunk is egy hónapja nyíltak meg az első kereskedéseik. A csúcsmodell szerepét betöltő Seal a Tesla Modell 3 közvetlen ellenfele, korszerű akkutechnológiája, bivalyerős elektromos hajtáslánca, izgalmas belső tere és kedvező ára miatt egyáltalán nem esélytelen az Év Autója címre.
Érdekesség, hogy a hét autóból a Toyota C-HR az egyetlen, amely nem elérhető tisztán elektromos hajtáslánccal, de zöld rendszámos plug-in hibrid kivitele azért neki is van.
A 22 európai országból származó 59 zsűritag választott ki egyenként hét autót a 2024-es díjra esélyes 28-as listájáról, és a legtöbb szavazatot kapott hét modell került fel most a szűkített listára. A végső győztest február végén hirdetik ki. Tavaly szintén egy elektromos SUV, a Jeep Avenger győzött.