Novemberben elindult az idei kötelezőkampány, amely a 2010 előtt vásárolt autók tulajdonosai, üzembentartói mellett azokat érinti, akiknek december 31-én lesz a kgfb-évfordulója. A biztosítók a díjakat évforduló előtt 60 nappal hirdetik meg, az erről szóló tájékoztató leveleket november 10-ig küldik ki az érintetteknek. A meglévő biztosításokat az évforduló előtt 30 nappal lehet felmondani.
Idén az átlagosnál jóval alacsonyabb díjakkal és a balesetmentesen közlekedők erős fölényével indult el a kampány - közölte a Netrisk. A kampány első 13 napjának adatai szerint több mint kilencezren kötötték újra a kötelezőjüket a társaságnál.
Az éves átlagdíj a kampányos személyautók esetében 32 500 forintot tett ki, ami éves szinten 15 százalékos emelkedést jelent, ugyanakkor jóval elmarad a teljes autóállomány 50 ezer forint feletti összegétől.
Több tényezővel magyarázható, hogy a mostani kampányban kötelezőt kötött autósok olcsóbban szerződhetnek. Egyrészt a novemberi kampányban olyan tulajdonosokról beszélünk, akik 2010-nél korábban gyártott autóval rendelkeznek. A szóban forgó autók értéke pedig alacsonyabb a fiatalabb autókhoz képest. A másik fontos dolog, hogy a mostani kampány indulása óta a kötelező biztosítást kötők 87 százaléka, azaz tízből majdnem kilencen a legmagasabb, B10-es kategóriába tartoznak.