Térfigyelő kamera rögzítette, ahogy egy kamionos a piros jelzés ellenére áthajt a vasúti átjárón, letöri a sorompót és fittyet hányva a rombolásra egyszerűen továbbhajt a helyszínről. Az eset pikantériája az, hogy mindeközben a háttérben a szakemberek éppen a másik oldalon a korábban letört sorompót javítják.
Sajnos nem egyedi esetről van szó, a MÁV közölte, hogy továbbra sem csökken a vasúti átjárókban lévő sorompókar-letörések száma: évente átlagosan 800 ilyen eset van, de ezt a számot idén már november végére elérte a statisztika. A legjellemzőbb ok, hogy a járművezetők a fénysorompó tilos jelzése ellenére hajtanak a vasúti átjáróba, elsodorva a csukódó csapórudat.
Ugyanakkor a MÁV arról is beszámolt, hogy
jelentősen csökkent 2023-ban a vasúti átjárókban történt balesetek és a halálos áldozatok száma.
Idén eddig 61 baleset történt a MÁV hálózatán a vasúti átjárókban, egyharmaddal kevesebb, mint tavaly, és a halálos áldozatok száma is jelentősen, csaknem negyedére csökkent – közölte a társaság csütörtökön az MTI-vel.
Azt írták, hogy idén a balesetekben kilencen életüket vesztették, heten súlyos, tizenketten könnyű sérüléseket szenvedtek, 35 esetben pedig anyagi kár keletkezett. A múlt év azonos időszakában 90 baleset történt vasúti átjáróban, amelyekben csaknem négyszer annyian vesztették életüket, mint idén.
Tavaly a 34 áldozat közül 19-en – köztük gyerekek is – utasként estek áldozatul az autóvezető figyelmetlensége, a KRESZ-szabályok be nem tartása miatt. Voltak olyan tragikus esetek, amelyek során négyen, öten vagy heten is életüket vesztették a balesetet szenvedett járműben – tették hozzá.