A Német Autóklub, az ADAC értesülése szerint az Európai Unió annak megvalósításán dolgozik, hogy
a B kategóriás jogosítvánnyal rendelkezők ne csak 3,5 tonnás, hanem ennél nagyobb, maximum 4,25 tonnás össztömegű gépjárműveket is vezethessenek.
Amennyiben minden a terv szerint megy, az irányelvet minden EU-tagállam könnyedén át tudja majd ültetni a saját nemzeti szabályozásába - írta a Vezess.hu.
Az Európai Bizottság tervezi a digitális jogosítvány bevezetését is. A cél az, hogy egy
olyan hivatalos dokumentummá alakuljon át, amely a jövőben akár egy alkalmazásban is tárolható,
közúti ellenőrzés esetén pedig mindössze egy QR-kóddal lehetne leolvasni a legfontosabb információkat. Mindezzel kiválthatóvá válna a hagyományos műanyag alapú kártya, amelynek gyártására amúgy is kihatással van a globális csiphiány. Magyarországon január elsejétől az autósoknak már nem kötelező maguknál tartaniuk a jogosítványukat.
Az új direktíva alapján bevezetnék azt is, hogy
ha egy EU-tagállamban bevonnak egy jogosítványt, akkor az a tiltás az EU valamennyi tagállamában érvényes legyen az adott vezetői engedéllyel kapcsolatban.
Amennyiben az EU-ban idén sikerülne elfogadni a legújabb irányelvet a jogosítványokkal kapcsolatban, a hatályba lépésére további egy-két évet még várni kellene a tagállamokban.