Napjainkban a hazai utakon 80-100 ezer roller közlekedik, ebből mintegy 25 ezer bérelhető vagy közösségi roller, a többi magántulajdonban van a Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint. A JMSZ közleményébe emlékeztet a Kerékpárosklub tavalyi felmérésére, amely szerint a megkérdezettek 60 százalékának volt kerékpárja, és 16 százalékuk számára ez a fő közlekedési eszköz. A jellemző útvonal biciklivel a 10 kilométeres távolság, ami biciklivel 20-30 perc alatt megtehető.
Rollerrel átlagosan 5-8 kilométert tesznek meg, 8-10 perc alatt.
A BKK mikromobilitási forgalommérő pontjainak adatai szerint az idei év első 4 hónapjában 3,5 százalékkal többen, 1,75 millióan haladtak át a 12 budapesti mérőpont egyikén - miközben a megosztott mikromobilitási eszközök népszerűsége még nagyobb ütemben növekszik. Az adatok szerint januártól áprilisig átlagosan 45 százalékkal többet bubiztak a felhasználók a tavalyi év azonos időszakához képest, míg a megosztott e-rolleres forgalom összességében 7 százalékkal nőtt 2022 májusához képest.
Bár
a rollerekre egyelőre nem létezik szabályozás,
az autósok és a közlekedés más szereplői arra számítanak, hogy a rollerezők is betartják a kerékpárokra vonatkozó szabályokat. Az elektromos rollerek és a kerékpárok használatához ugyan nincs szükség vezetői engedélyre, de a szövetség elkötelezett amellett, hogy a 10-14 év közötti korosztály számára megteremtsék a lehetőségét, hogy fakultatív óra keretein belül elvégezhessék már az általános iskolában az alap KRESZ tanfolyamot.
Ugyan még nem írták elő a védőfelszerelések használatát az elektromos roller esetében és kerékpározáskor is csak lakott területen kívül 40 km/h feletti sebesség fölött kötelező a bukósisak, ezek viselése nagyon fontos lenne. Egy uniós, önbevalláson alapuló felmérés szerint
a magyarok nagyon rosszul állnak sisakviselés terén:
mindössze 17 százalékuk mondta azt, hogy az elmúlt 30 napban viselt bukósisakot, ennél rosszabb viselési arányt az európai országok közül csak Belgium és Hollandia mutat.