Ha titkolná, hogy villanyautóval jár, ilyen SUV-ot vegyen – Audi Q8 Sportback 55 e-tron quattro-teszt

Audi Q8 e-tron
Audi Q8 teszt
Vágólapra másolva!
A Q8 e-tron pont úgy néz ki, mint egy hagyományos Audi, de történetesen – magyar – villanymotorok mozgatják, és egy akkora akkumulátor van a padlójában, amellyel akár a győri gyártól az ingolstadti központig is el lehet menni egy töltéssel.
Vágólapra másolva!
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt

Az Audinál felismerték, hogy nem feltétlenül akar mindenki szárnyas ajtós Teslával (Model X), hörcsögarcú BMW-vel (iX), egyterűs Jaguarral (I-Pace) vagy Zorro-maszkos, krumpli Mercedesszel (EQE SUV) járni azok közül, akik megengedhetnek maguknak egy 30-40 millió forintba kerülő, közel 5 méter hosszú, tisztán elektromos hajtású prémium szabadidő-autót. Vannak még konzervatív ízlésű vevők, akiknek fontos, hogy a villanyautójukról ne ordítson messziről, hogy haladó szellemű, technológiai újításokra fogékony tulajdonosa van. Ők megelégednek annyival, hogy modern külsejű legyen, de ne hivalkodó, abból viszont nem engednek, hogy technikailag a ma elérhető legmagasabb szintet hozza, a kabinja lehetőleg egy sokcsillagos butikszállodára emlékeztessen, továbbá német autópálya-sebességnél se szűrődjön be több zaj az utasterébe, mint egy süketszobába.

Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt

E teszt főszereplője, a fenti kitételeknek megfelelő Audi Q8 Sportback 55 e-tron quattro nem más, mint a majdnem hat éve debütált Audi e-tron frissített változata, mégpedig „kupé" karosszériával.

Amikor az e-tron megjelent, még ez volt az egyetlen villanyautója az Audinak,

de mivel két év múlva már több mint húsz lesz belőlük, logikus döntés volt, hogy időközben megkapja a Q8-előtagot. Valójában sok köze nincs a belső égésű motorral szerelt Q8-hoz, az Audi csak azt akarta kifejezni a névvel, hogy az elektromos kínálatának a csúcsán helyezkedik el, méretben és tudásban is.

Hogy néz ki?

Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt

Első blikkre nem sokat változott a Q8 e-tron, de alaposabban megnézve feltűnhet, hogy átdolgozták lökhárítókat, a fényszórók nappali fényeit és a – korábban ezüst – Singleframe hűtőmaszkot, amelynek új külső betétje már a fényszórók alá is benyúlik.

Az Audi ízlését dicséri, hogy nem lehet kérni világító emblémát,

és világító hűtőmaszk-keret sincs az extralistán. Csak egy diszkrétebb, indirekt fényt adó lécet lehet rendelni (168 ezer Ft) a fényszórók közé, amely pont elegendő fényt bocsát ki ahhoz, hogy az emblémát és a rács mintázatát is finoman kiemelje.

Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt

Nem változtak a fém karosszériaelemek, de nem is volt rá szükség, ugyanis a 2018-ban leleplezett dizájn még ma sem hat ódivatúnak, igaz, előremutatónak sem lehet nevezni. Érdekes, hogy a fotókon kisebbnek tűnik a Q8 Sportback e-tron, mint amekkora valójában: a hossza 4915, a szélessége 1937, a magassága 1620 mm, amihez egy tekintélyes, 2928 mm-es tengelytáv is társul, vagyis

minden irányban csak néhány centivel kisebb a benzines/dízel Q8-asnál.

Talán senki sem érzi jobban a prémiummárkák közül az Audinál, hogy hogyan kell terepkupét tervezni: az 1,1 milliós felárú Sportback-karosszéria hátsó szélvédőjének dőlésszögét pont jól találták el, mellesleg a jobb aerodinamika miatt ez a változat akár 18 km-rel is messzebbre tud jutni egy töltéssel, mint a normál SUV.

A virtuális visszapillantó

A másik trükk, amivel növelni lehet a hatótávot, az a – tesztautóból hiányzó – digitális visszapillantó tükör, amiért 750 ezer forintot kérnek. Kicsit túlzás az ára ahhoz képest, hogy csak 4 km-rel növeli meg a megtehető távolságot. Egy másik Q8 e-tron tesztautóban korábban volt alkalmam kipróbálni, és nem ajánlom: parkoláskor és menet közben is lényegében használhatatlan, mert túl kicsik az ajtó belső oldalára tett képernyői és a szemnek sok időbe tart, mire át tud rájuk fókuszálni. Mellesleg, ha valaki letöri őket, egy vagyon a pótlásuk. Persze van előnye is a kamerás megoldásnak, éjszaka például tisztább képet ad, mint a tükrök, és kiszűri a mögöttünk jövő autók fényszóróinak vakítását.

Milyen belül?

Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt

Sem a BMW iX, sem a Tesla Model X, sem a Mercedes EQE SUV műszerfala nem olyan, mint egy hagyományos szabadidő-autóé, a Q8 e-tron belsején viszont nem látszik, hogy elektromos autóhoz tartozik. Aki ült már az avantgárd BMW-ben, vagy rácsodálkozott a Mercedes gyatra összeszerelési minőségére, esetlen hiányolta a fizikai kapcsolókat a Teslából, az elégedett lesz

az Audi hűvösen technokrata belsejével,

amelynek makulátlan anyaghasználata, tömbszerű masszivitása és tökéletes ergonómiája tanítani való. A ráncfelvarrás nem változtatott a kialakításon, továbbra is három képernyőt kell használnia a sofőrnek, melyek közül kettő a középkonzolon található, ezek a lenyomást haptikus visszajelzéssel, egy ujjbeggyel érezhető apró röccenéssel nyugtázzák (kivéve Apple Carplay használat esetén).

Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt

Csak a pénztárca vastagsága szabhat határt annak, hogy mennyi extrával rendeli valaki a kocsit, a Nappabőr kárpittól (1,07 millió Ft) a nyitható tetőablakon (668 ezer Ft) és a HUD kijelzőn (632 ezer Ft) át az ülésszellőztetésig és -masszázsig (704 ezer Ft) hosszú a lista. Mondjuk a 30 millió forint feletti alapárba beleférhetett volna a hangulatvilágítás (137 ezer Ft), az ülésfűtés (173 ezer Ft), a csúsztatható könyöktámasz (91 ezer Ft), a multifunkciós kormány (52 ezer Ft), az elektromos gerinctámasz (127 ezer forint), a guminyomás-ellenőrző (137 ezer Ft), a két irányba állítható fejtámla (67 ezer Ft) vagy a tolatókamera (214 ezer Ft). Ami szerintem elengedhetetlenül kell bele, az a hangszigetelt üvegezés (227 ezer Ft) és a szükségpótkerék (132 ezer Ft), utóbbi ritkaság a villanyautók között, érdemes kihasználni, hogy elérhető.

Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt
Audi Q8, teszt, autóteszt

Egy közel öt méter hosszú szabadidő-autótól elvárható, hogy fejedelmi helykínálatot nyújtson, ami igaz is a Q8 e-tronra, még úgy is, hogy a Sportback karosszéria esetében

a hátsó fejtérből 2 centit, a csomagtartóból 41 litert fel kell áldozni a divatosabb megjelenés oltárán.

De ez sem gond, mert bőven marad mindkettőből. Érdekes, hogy a ráncfelvarrás során 615-ről 528 literesre ment össze a csomagtartó, amely persze még így is hatalmas, ráadásul ha nem lenne elég, akkor az orr-részben is van egy kisebb, 62 literes rekesz, valamint a hátul a padló alá is lehet pakolni, ha nincs pótkerék. Akárcsak a normál Q8-ast, a Q8 e-tront sem lehet hét üléssel kérni, az megmarad a Q7 privilégiuma.

A cikk folytatódik a második oldalon, kattintson tovább!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!