Visszafogottan nyúltak a 4. generációs Škoda Octavia megjelenéséhez a félidei frissítés alkalmából, az első lökhárítóban már teljes szélességű az alsó légbeömlő, a fényszóróban lévő menetfény a hűtőrács mellé nyúlik, a hátsó lökhárítót is átrajzolták. Alapáron is teljesen LED-es a világítás, opciós a 2. generációs mátrix-LED fényszóró, amelynél 1 bi-LED (tompított és távolsági fény) és 2 sorban 36 kisebb LED világít. A legolcsóbb változat kivételével már 16 colos könnyűfém felnit adnak, van pár új szín is, a Hyper Zöld az RS-hez kérhető, a Phoenix Narancs a kombi sajátja.
Bent leginkább a fenntartható forrásból származó kárpitanyagok használata jelent újdonságot. Alapáron még mindig analóg műszeregység tájékoztat, feláras a 10 colos digitális műszeregység, alapesetben 10 colos, opciósan a 13 colos a központi érintőképernyő. Az új generációs fejegység erősebb hardvert és még több digitális szolgáltatást nyújt,
a világnyelveken elérhető beszédvezérlésnél már akár a ChatGPT segítségével válaszol a rendszer.
Az USB-C töltő-csatlakozó teljesítményét megháromszorozták, az már 45W teljesítményű. Összesen 9 belső hangulat áll az ügyfelek rendelkezésére, felszereltségtől függően változik a megjelenés, elérhető masszázsfunkciós, fűthető-szellőztethető első ülés is. A kombinál felár ellenében kérhető a magától a tetőig felszaladó csomagtérroló.
Mindössze 3 tagú a motorkínálat, az alapot az 1,5-ös turbómotor jelenti, ami 116 vagy 150 lóerővel kérhető, alapesetben 6 fokozatú kézi kapcsolású váltót adnak ezekhez, aki befizet a 7 fokozatú DSG váltóra, az rögtön lágyhibrid rásegítést is kap. A 2,0 literes TDI 116 vagy 150 lóerős teljesítménnyel választható, a gyengébb 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltót kap, az erősebb 7 fokozatú DSG-t.
A 2,0 literes turbómotor először az RS-be kerül 265 lóerős teljesítménnyel, 2025-től lesz egy 204 lóerős változata is, amelyet összkerékhajtással adnak. Bővült a vezetőtámogató rendszerek sora, a parkolósegédnél már lehetőség van távirányításra is, amivel szűk helyre/ről manőverezhető az autó. A meglévő rendszerek jele alapján működik a fáradtságfigyelő, amely először pihenőt javasol, majd csilingeléssel figyelmeztet, végül közbeavatkozik – rángatja a biztonsági övet, és ha még mindig nincs reakció, akkor lefékezi az autót.
A kínálatban az RS felé vezető lépcsőfok a Sportline változat,
amely fekete karosszériadíszeket kap, 15 mm-es ültetésű felfüggesztést, műbőr kárpitozást. Az igazán forró sportmodellnél 265 LE/370 Nm a teljesítmény, itt is a 15 mm-es ültetést adó felfüggesztést használják, de itt van elektronikus differenciálzár is. Itt alapáron adják a mátrix-LED fényszórókat, a sportülések RS-szövet vagy hasított műbőr kárpitot kapnak, a műszerfalat neoprén anyaggal burkolják.