Apró villanyautót készül bevezetni egy nálunk is jól ismert orosz márka

Vágólapra másolva!
Egy évvel a prototípus bemutatását követően véglegesítették a Kamaz Atom megjelenését.
Vágólapra másolva!
Kamaz Atom
Fotó: JSC Kama

A Kamaz konszernhez tartozó JSC Kama startup bemutatta az Atom nevű villanyautójának már sorozatgyártásra kész megjelenését – ez az a villanyautó, amit a Magyarországon bejelentett Kamaz gyárban készítettek volna, ha nem szól közbe az ukrajnai háború. Az egy évvel ezelőtt megmutatott állapothoz képest olyan változásokat hajtottak végre a karosszérián, amit a gyártástechnológia illetve a praktikus megkövetelt. Kicsit hosszabb lett az orr, megnövelték annak a blokknak a méretét, ahol a fényszóró és a vezetőtámogató rendszer érzékelői találhatóak, optimalizálták az aerodinamikát.

Kamaz Atom
Fotó: JSC Kama

Megerősítették az ajtók rögzítését az A és C oszlopban, felkészítették az elektromos mozgatásra is az ajtómechanizmust, a B oszlop az első ajtókban található melegen sajtolt elem, így óriási nyíláson keresztül lehet megközelíteni az utasteret. Ezt azért tudták megtenni, mert a villanyautó-alap kellő merevséget biztosít a felépítménynek. A Kamaz Atom karosszériájának hossza 3995 mm, szélessége 1780 mm, magassága 1615 mm; a tengelytávolságot nem árulták el, de azt igen, hogy a fordulókör átmérője 9,8 méter. A szériamodell 204 lóerős hajtómotort kap és 77 kWh kapacitású akkumulátort, amivel 500 km-es hatótávolságot akarnak elérni.

Kamaz Atom
Fotó: JSC Kama

Jelenleg szedett-vedett karosszériákba (kínai Geely Geometry C felépítmények darabjaiból készült az öszvér-karosszéria) építve tesztelik a technikát, az első, már végleges karosszériát használó prototípusok tesztelését még 2024 vége előtt el akarják kezdeni. Az Atom sorozatgyártásának időpontjaként továbbra is 2025 közepét határozza meg az autót fejlesztő és később gyártó konzorcium.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!