A valaha volt legerősebb, sorozatgyártású Porsche a Taycan modellsorozat most bemutatott Turbo GT csúcsváltozata, amely – két másodperc erejéig –
akár 1108 lóerőt is le tud adni.
A rend kedvéért nem csak a rajtautomatánál tíz másodpercig elérhető 1034 lóerővel, de a tartós teljesítményével (789 LE) is a Porsche márka legerősebb autója az újdonság – a második helyen a nemrég piacra dobott 739 lóerős Cayenne Turbo GT áll.
A Porsche Taycan Turbo GT az eddig rejtegetett modellváltozat, amelyről az év elején elárulták, hogy megfutotta a villanyautók Nürburgring-körrekordját, a világpremieren pedig azt is megtudtuk, hogy a Laguna Seca versenypályán is minden elektromos autót maga mögé utasított a február 23-án elért 1 perc 27,87 másodperces köridővel.
Alapesetben tehát 789 lóerőt tud a két hajtómotor, a rendszerteljesítmény a rajtautomatika választásakor tíz másodpercig 1034 lóerőe emelkedik, az
1108 lóerő pedig a haladás közben aktiválható Attack Mode esetén áll rendelkezésre.
Utóbbi használatának megkönnyítése érdekében kicsit átalakították a kezelést, a kormány mögötti kapcsolófülek közül a bal oldalival lehet a fékenergia-visszatermelés mértékét állítani, a jobb oldalival lehet aktiválni illetve deaktiválni az Attack Mode-ot – így a villanyautó-körrekordokat elérő Lars Kern gyári tesztpilóta könnyen tudta használni ezt a többletteljesítményt még tűzálló kesztyűben is.
A nagy teljesítmény az új, 600 helyett már 900 amperrel dolgozó, szilíciumkarbidot használó hátsó inverternek köszönhető; az 1340 Nm-es nyomaték miatt megerősítették a kétfokozatú sebességváltót, amelynek az áttételét is módosították.
A teljesítménynövelés mellett még a tömegcsökkentést is segítségül hívták a mérnökök, a lehető legtöbb dolgot karbonból készítik, karbon-kerámia fékeket és karbonvázas üléseket építenek be és lemondanak az elektromos csomagtérajtó-mozgatásról is, ami 75 kg-os megtakarítást jelent a Turbo S-hez képest –
a saját tömeg 2220 kg,
a megengedett össztömeg 2470 kg.
Egyedi hangolást kap a légrugós felfüggesztés, a 21 colos kovácsolt felnikre speciális nyári abroncsokat szerelnek. A Weissach-csomagnál módosított aerodinamikát használnak nagyobb szárnyakkal, ami akár 220 kg leszorító-erőt termel, az extrákról és a hátsó ülésekről való lemondás következtében a saját tömeg további 70 kg-mal csökken.
A 0-100 km/h-s gyorsulás 2,3 illetve a Weissach-változatnál 2,2 másodpercig tart
– ez álló helyzetből indulást jelent, nem gurulós startot, ahogy a Tesla méri a saját gyorsulási idejét –, ami 1 illetve 2 tizedes javulás a Taycan Turbo S tudásához képest, a 0-200 km/h sprintnél már sokkal nagyobb, 1,3 másodperces a Turbo GT előnye a 6,6 illetve a Weissach-változatnál 6,4 másodperces tudással.
A Porsche Taycan Turbo GT csúcssebessége 290 km/óra, az optimalizált aerodinamikával rendelkező Porsche Taycan Turbo GT Weissach 305 km/órát tud. A szabványos hatótávolság a bruttó 105, nettó 97 kWh kapacitású akkumulátorral 538-555 km, villámtöltésre 320 kW-tal van lehetőség.