R2
Úgy vetette meg a lábát a piacon a Rivian startup, hogy a konkurensek által elhanyagolt kategóriában kínált villanyautókat, az Egyesült Államokban nagy méretűnek számító R1T pickuppal és annak terepjáró-változatával, az R1S-sel kezdtek, most pedig itt a folytatás. A Rivian R2-es közvetlen konkurense lesz a Tesla Model Y-nak, amikor 2026-ban, 45 ezer dolláros (16 millió forint) irányáron elkezdik forgalmazni, és ezzel már világszerte piacra akarnak lépni.
Amíg a nagy méretű modellek alvázas felépítésűek, az R2-es számára önhordó alapot készítettek – amit az R3-asnál is használni fognak. Az akkumulátor szerkezeti tartó eleme a sok nagyszilárdságú acélt használó karosszériaváznak, az utastérpadló közvetlenül az akkumulátorház felső borítása, amire már csak szőnyeg kerül. A legnagyobb hatótávolságú változat 482 km-t tud majd, a 10-80% töltés kevesebb, mint 30 perc alatt letudható – a NACS (Tesla) mellett CCS (adapterrel) is van lehetőség töltésre. 1, 2 vagy 3 hajtómotorral kínálják majd a típust, részletes számok később lesznek.
Az opciós, 20 colos felnire szerelt 32 col átmérőjű terepabroncsokkal 25 cm a hasmagasság. Az utastér átszellőzéséről kibillenthető hátsó oldalablakok és a leereszthető hátsó szélvédő gondoskodik. A műszerfal alatt 2 darab lenyíló kesztyűtartó is van, az ajtók alján nincsenek hangszórók, hogy ezzel is növeljék az ott lévő tároló méretét. A hátsó ülések mellett az elsők is lehajthatóak, ilyenkor akár hálószobának is használható a beltér, de a szabadidő-autóhoz rengeteg kempingkiegészítőt, köztük tetősátrat is kínálnak majd a gyári kiegészítők között.
R3
A Rivian R3-asról annyit tudunk, hogy nem csak a hátsó rész rövidebb az R2-esnél, de a tengelytávolságot is 2,8 méterre kurtítják. A Rivian R3-asnál is mindkét üléssor eltüntethető a padlóban, beleértve a vezetőülést is – ezzel a funkcióval vadkempingezők is kényelmesen és biztonságban alhatnak a vadonban; ennél az autónál nincsenek tetősínek, így tetősátor használatára sincs lehetőség.
A Rivian R3 is elérhető lesz 1, 2 vagy 3 hajtómotoros változatban, utóbbi a nagy teljesítményű R3X változat, a márka első sportmodellje, amely kevesebb, mint 3 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 96 km/h-s sebességre.
Meglepő módon a megjelenést terepjárós irányba viszik el a nagyobb felnikkel és abroncsokkal, az utastérben természetes színeket és parafa-burkolatokat használnak.