Olcsó villanyautóival a Tesla babérjaira tör ez az amerikai startup

Vágólapra másolva!
A kettő közül a kisebb, a Rivian R3-as úgy néz ki, mintha egy Lancia Delta és egy Lada Niva szerelemgyereke lenne.
Vágólapra másolva!

R2

Rivian R2
A középkategóriás szabadidő-autók közé tartozik a Rivian R2
Fotó: Rivian

Úgy vetette meg a lábát a piacon a Rivian startup, hogy a konkurensek által elhanyagolt kategóriában kínált villanyautókat, az Egyesült Államokban nagy méretűnek számító R1T pickuppal és annak terepjáró-változatával, az R1S-sel kezdtek, most pedig itt a folytatás. A Rivian R2-es közvetlen konkurense lesz a Tesla Model Y-nak, amikor 2026-ban, 45 ezer dolláros (16 millió forint) irányáron elkezdik forgalmazni, és ezzel már világszerte piacra akarnak lépni.

Rivian R2
A hossza 471 cm, szélessége 190 cm, magassága 170 cm és ehhez 293 cm-es tengelytávolság tartozik
Fotó: Rivian

Amíg a nagy méretű modellek alvázas felépítésűek, az R2-es számára önhordó alapot készítettek – amit az R3-asnál is használni fognak. Az akkumulátor szerkezeti tartó eleme a sok nagyszilárdságú acélt használó karosszériaváznak, az utastérpadló közvetlenül az akkumulátorház felső borítása, amire már csak szőnyeg kerül. A legnagyobb hatótávolságú változat 482 km-t tud majd, a 10-80% töltés kevesebb, mint 30 perc alatt letudható – a NACS (Tesla) mellett CCS (adapterrel) is van lehetőség töltésre. 1, 2 vagy 3 hajtómotorral kínálják majd a típust, részletes számok később lesznek.

Rivian R2
Letisztult műszerfal vízszintes érintőképernyővel
Fotó: Rivian

Az opciós, 20 colos felnire szerelt 32 col átmérőjű terepabroncsokkal 25 cm a hasmagasság. Az utastér átszellőzéséről kibillenthető hátsó oldalablakok és a leereszthető hátsó szélvédő gondoskodik. A műszerfal alatt 2 darab lenyíló kesztyűtartó is van, az ajtók alján nincsenek hangszórók, hogy ezzel is növeljék az ott lévő tároló méretét. A hátsó ülések mellett az elsők is lehajthatóak, ilyenkor akár hálószobának is használható a beltér, de a szabadidő-autóhoz rengeteg kempingkiegészítőt, köztük tetősátrat is kínálnak majd a gyári kiegészítők között.

Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2


R3

Rivian R3
Szögletességével a hetvenes-nyolcvanas éveket idézi a kompakt Rivian R3
Fotó: Rivian

A Rivian R3-asról annyit tudunk, hogy nem csak a hátsó rész rövidebb az R2-esnél, de a tengelytávolságot is 2,8 méterre kurtítják. A Rivian R3-asnál is mindkét üléssor eltüntethető a padlóban, beleértve a vezetőülést is – ezzel a funkcióval vadkempingezők is kényelmesen és biztonságban alhatnak a vadonban; ennél az autónál nincsenek tetősínek, így tetősátor használatára sincs lehetőség. 

Rivian R3
Sokak szerint  Lada Nivára emlékeztet, amiben van valami
Fotó: Rivian

A Rivian R3 is elérhető lesz 1, 2 vagy 3 hajtómotoros változatban, utóbbi a nagy teljesítményű R3X változat, a márka első sportmodellje, amely kevesebb, mint 3 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 96 km/h-s sebességre. 

Rivian R3
Minimalista a beltér, a kesztyűtartó két darab, a műszerfal alól lenyíló tárolót jelent, a saját fejlesztésű elektromos rendszer távoli frissítéssel fejleszthető
Fotó: Rivian

Meglepő módon a megjelenést terepjárós irányba viszik el a nagyobb felnikkel és abroncsokkal, az utastérben természetes színeket és parafa-burkolatokat használnak.

Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3


 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!