A 2021-ben bemutatott Hyundai Staria egyterű a 2,2 literes turbódízellel (177 LE/431 Nm) és 3,5 literes V6-ossal (benzinesként 272 LE/331 Nm, autógázzal 240 LE/310 Nm) készült eddig, mostantól kezdve pedig már a több más típusból ismert 1,6 literes turbómotort használó öntöltő hibrid hajtással (245 LE/367 Nm) is választható. Dél-Koreában azonos felszereltség esetén 1,1 millió Ft-tal drágább a belső égésű változatoknál (a hazai piacon egy árban adják a dízelt és az autógázas V6-ost) a hibrid.
A 2024-es változat ezen felül biztonságosabb kulcs nélküli bejutás/motorindítás rendszert kapott, már USB-C töltőket találunk utastér-szerte, alapáron adják az első parkolóradart, az elektromos mozgatású tolóajtó sebességét lelassították és figyelmeztető hangjelzés hallható annak működése közben. A haszonjárműnél új extrafelszerelés a sínen mozgó raktérpadló, ami nagyban megkönnyíti a ki- és berakodást – ennek terhelhetősége 300 kg.
Mint korábban írtuk, a Staria karosszériája 5253 mm hosszú, 1997 mm széles és 1990 mm magas, a tengelytávolság 3273 mm-es, a belső magasságról annyit mondanak, hogy egy kisiskolás felegyenesedve közlekedhet benne. A műszeregység egy 10,25 colos képernyő, az automatikus váltót nyomógombokkal lehet vezérelni. Premium felszereltségnél a második sorba elektromosan állítható foteleket építenek be, amelyeknek van pihenő-állásuk is.
Bár régóta téma a modell egységes európai bevezetése, annak továbbra sincsen időpontja, és így azt sem lehet tudni, hogy a dízel mellett van-e az új öntöltő hibrid bevezetéséére - pedig érdekes kihívója lehetne a Lexus LM-nek, a Mercedes V-osztálynak és a VW Multivannek. Mindenesetre egyes piacokon dízelmotorral már feltűnt a Hyundai importőrök weboldalán, így a spanyol konfigurátorban is, Németországban az alapára 48 ezer euró.