Megújult a magyarok egyik kedvenc Suzukija, íme az első képek

Suzuki Vitara
Vágólapra másolva!
A 2024-es modellévre átalakult az Esztergomban gyártott Vitara megjelenése, 9 colos képátlójú lett a központi képernyő és többet tud a vezetőtámogató rendszer.
Vágólapra másolva!
Suzuki Vitara
Hollandiában a nyár elején érkezik meg a kereskedésekbe a frissített Vitara
Fotó: Suzuki

Amikor legutóbb Esztergomban jártunk hivatalos látogatáson, február elején a 4 milliomodik autó elkészültét nézhettük meg – ami történetesen egy Vitara volt. Akkor még nyoma sem volt annak, hogy ilyen gyorsan lesz egy típusmódosítás, de úgy látszik, 

még jó pár évig számol a kis szabadidő-autóval a Suzuki.

Suzuki Vitara
Hátulról nem változott a megjelenés
Fotó: Suzuki

Szinte hihetetlen, hogy szűk egy évtizede, a 2014-es Párizsi Autószalonon volt a leleplezés, mind a mai napig frissnek hat a külső, még úgy is, hogy a típus 30. évfordulójára, azaz 2018-ra időzített modellfrissítéskor alig nyúltak hozzá. Most se sok minden változik, épp csak az első lökhárítót alakították át. Érdekes módon 

az új megjelenés egy kicsit az eredeti arcot hozza vissza,

 hiszen az alsó légbeömlő lett hangsúlyos, széles fekete peremet kapott és felhúzták egészen magasra, eltűnt a ciráda a két oldalról, a LED-es menetfények környékéről. Az első sajtófotókon látványos, esztergált felületű felniket látunk, a színválaszték két taggal bővült, a Titan Dark Grey Pearl Metallic mellett a csak fekete tetővel kérhető Sphere Blue Pearl az újdonság.

Suzuki Vitara
Nagyobb lett  képernyő, a többi rész változatlan
Fotó: Suzuki

Alapvetően nem változott a műszerfal, azonban középen 7 helyett már 9 colos képátlójú képernyőt találunk, mert némi helyet szabadított fel az, hogy megszabadultak a nehezen használható csúszkáktól. Az Android Auto és Apple Carplay csatlakozásra USB-n és wifin keresztül is van lehetőség, a Suzuki Connect szolgáltatással lehet intézni a távoli hozzáférést.

Suzuki Vitara
Továbbra is a Vitara az egyik legtágasabb kis SUV
Fotó: Suzuki

Bővült a Suzuki Vitarához kínált vezetőtámogató rendszerek sora és tudása. A Dual Sensor Brake Support II vészféksegéd esetén kibővítették a szenzorok által figyelt területet, ami az akadályok gyorsabb észlelését eredményezi. A fáradtságfigyelő a különféle érzékelők jele alapján javasol pihenést, ha a vezető figyelmének lankadását érzékeli. A vezető beállíthatja, hogy a táblafelismerő jele alapján dolgozzon a sebességkorlátozó, alapesetben a két rendszer egymástól függetlenül működik, tehát jelzi a legutóbb érzékelt táblát a műszerfalon, a vezető pedig saját maga beállíthatja a maximális tempót. A sávtartó segéd a távolságtartó tempomattal közösen dolgozik, ha utóbbit aktiválja a vezető, a kamerakép alapján a sávon belül tartja az autót az elektronika, ha nem egyértelműek a felfestések, akkor az előttünk lévő autót (már ha van ilyen...) követi.

Suzuki Vitara
Fotó: Suzuki

Nincs változás a motorkínálatban, az 1,4-es, 48 voltos lágyhibrid hajtást használó turbómotort csak 6 fokozatú kézi kapcsolású váltóval adják, akinek automatikus váltó kell, annak az 1,5-ös szívómotort és 6 fokozatú robotizált váltót használó öntöltő hibrid hajtás áll a rendelkezésére. Az AllGrip összkerékhajtás mindkét esetben egyszerű feláras extra. Hollandiában a nyár elején lesznek a márkakereskedésekben a felfrissített Suzuki Vitarák, hazánkban 

már a tavasz végén megjelenhetnek a frissített példányok a szalonokban.

 A vételárakról és a felszereltségek tartalmáról később lesznek információk.

Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara

MŰSZAKI ADATOK:

Suzuki műszaki
Fotó: Suzuki

Kapcsolódó cikkek:

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!