A csaknem 921 millió forint összköltségű projekthez a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal 616 millió forint támogatást biztosított az NKFI Alapból a konzorciumnak. A három évig tartó projektben egy olyan hazai termék jött létre, amelyre még nem volt példa a tehergépjárművek területén. A prototípus a Composite Ultralight nevet kapta.
A Budamobil által gyártott pótkocsit alapul véve, annak méreteit megtartva 30 százalékos tömegcsökkentést értek el úgy, hogy egyes részegységek tömegét akár 70 százalékkal is mérsékelték. Így a vontató járműnél jelentős üzemanyag-megtakarítás és jobb gumikopás érhető el.
Az egyetem akkreditált méréseit követően a kompozitok mellett növelt szilárdságú acélokat építettek be továbbfejlesztett kötéstechnológiával, elsősorban az alvázba. Olyan ultrakönnyű pótkocsi prototípus-sorozatot alkottak, amelyben elsőként alkalmaztak ilyen anyagpárosításokat.