Az ötvenes éveket idézi ez az 1900 lóerős villanyautó

Fotó: Pininfarina
Vágólapra másolva!
Az 1955-ben a Pinin Farina műhely által épített Lancia Aurelia Florida kupé megjelenését kapta a Pininfarina Battista Cinquantacinque.
Vágólapra másolva!
Fotó: Pininfarina

Az 1955-ös Torinói Autószalonon állították ki a Lancia Aurelia Florida nevű autót, amely a Lancia gyár a Pinin Farina műhely együttműködésében készült - 3 darab B oszlop nélküli, egymással szembe nyíló ajtós limuzin és 1 kupé valósult meg. Battista „Pinin" Farina személyes használatú autója volt az egyik limuzin, amelyet egészen 1966-ban bekövetkezett haláláig használt. Ezeket az autókat az ötvenes évek olasz autódizájnjának meghatározó darabjainak tartják, így nem lehet azon csodálkozni, hogy az időközben az indiai Mahindra tulajdonában levő, és az 1900 lóerős Battista villanymotoros szuperautót építő műhelynél elővették a kupét.

Fotó: Pininfarina

Nem a klasszikus karosszériaépítés módszerével dolgoztak, ahhoz túlságosan sokat dolgoztak hosszú évek során a 0-100 km/órás sprintet 1,86 másodperc, a 0-200 km/óra sprintet 4,75 másodperc, a 0-300 km/óra sprintet 1049 másodperc alatt teljesítő, és akár 358 km/órával száguldani képes Pininfarina Battista aerodinamikája, hogy azon akár a legapróbb változást is eszközöljék. Szóval fogták a Florida I kupé megjelenését, és azt adaptálták a karbon karosszériára. A Battista Cinquantacinque karosszériáját Blu Savoia színűre fényezték, a tető Bianco Sestriere lett, a karosszériadíszek szálhúzott finist kaptak. Az utastérben Poltrona Frau Heritage bőrkárpitot használtak az üléseket, a tetőn, a műszerfalon és az ajtókárpitokon. A küszöbburkolatokon és a felnyíló hátsó légterelő alatt olvasható az autó neve, rögtön számmal is kiírva - Cinquantacinque 55.

Fotó: Pininfarina

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!