A magyar használtautó-piacon március végéig 226 199 darab autó cserélt gazdát, 12,9 százalékkal több az elmúlt év azonos időszakában regisztráltnál – áll a Das Weltauto közleményében. Az idei legerősebb hónap a március volt 76 788 adásvétellel, ami 5,3 százalékkal haladta meg a piac tavalyi harmadik havi teljesítményét.
A legnépszerűbb márkának már-már szokás szerint az Opel, a Volkswagen és a Suzuki számított. A magyar piac sajátossága, hogy a márciusihoz képest az első negyedéves összesítésben a sorrend semmit sem változott, sőt a márkák piaci részesedése is csupán néhány tized százalékkal különbözik a két listán.
A Das Weltauto szerint három-négy év múlva markáns változást fogunk látni a márkák sorrendjében, piaci részesedésükben, illetve a méretkategóriákban is. Ma ugyanis az átírásokat az alsó-középkategória vezeti 64 204 darabbal és 28,38 százalékos piaci részesedéssel a kisautók (47 797 darab, 21,13%), valamint a felső-középkategória (32 086 darab, 14,19%) előtt.
A használtpiac legkeresetteb modelljei évek óta nagyjából ugyanazok, és az átírások adatai azt mutatják, hogy ezek többnyire tizenéves autók. Az SUV kategória ugyanakkor hazánkban is egyre népszerűbb, viszont a Swift, az Astra vagy a Focus nem ilyen, tehát ezeket előbb-utóbb SUV-k szorítják le a dobogóról. Így várhatóan a kategóriasorrend is át fog alakulni.
Európai tendencia alapján az elmúlt másfél évben a használt elektromos és hibrid autók ára jóval gyorsabban és nagyobb mértékben csökkent, mint a belső égésű motorral ellátott modelleké, vagyis az e-autók kevésbé tartják az értéküket. Az elektromos autók vásárlóit egyrészt az befolyásolja, hogy akinek naponta 400-500 kilométert kell megtennie, és a munkája nem teszi lehetővé, hogy a töltöttséget figyelje vagy állandóan töltőállomást keressen, az marad a hagyományos hajtásnál.
Másrészt folyamatos és intenzív az elektromos technológia fejlődése, így sok vevő felteszi a kérdést: érdemes-e 300-500 kilométeres hatótávú autót venni, ha két-három év múlva a 600-700 kilométeres hatótáv lesz az általános. Ez a kivárás a használt árakra is negatívan hat. Emellett egyre több márka jelenik meg elektromos modelljeivel az új modellek piacán, így az árverseny a használtpiacon is érezhető.