A kínai elektromos autók eközben a BYD megjelenésével kevesebb, mint egy év alatt egészen a képzeletbeli dobogó alsó fokáig törtek előre - írta a Használtautó.hu közleménye. 2022 második negyedévében a portál adatai szerint egy használt Hyundai Ioniq, Renault Zoé vagy Citroën C-Zero hirdetésére átlagosan 11, míg egy Nissan Leafére átlagosan 10 telefonos érdeklődés érkezett. Vásárlói preferenciák tekintetében akkortájt a dél-koreai, a francia és a japán elektromos autókat tekinthettük legnépszerűbbnek.
2024 első negyedévében a népszerűségi lista tetején most amerikai elektromos autókat látni, ami elsősorban a Teslát takarja. Ennél a márkánál az utóbbi időben óriási árleszállítások voltak, így ezt a helyezést, illetve az akciók használtautó-piacra gyakorolt hatását kevésbé tekinthetjük meglepőnek.
A dél-koreai elektromos modellek meg tudták őrizni dobogós helyüket, még úgy is, hogy az egy hirdetésre jutó telefonos érdeklődések száma 2022 óta a felére esett vissza. Egy évvel ezelőtti színre lépésük óta a kínai márkák iránti kíváncsiság viszont óriásit ugrott, a BYD és az MG modelljei viszik a prímet:
az ezekkel kapcsolatos érdeklődések száma 2023 második negyedéve óta több mint háromszorosára nőtt.
Érdekesség, hogy a korábban második helyen lévő francia elektromos autókat jelenleg a német és japán modellek is előzik, méghozzá elsősorban a folyamatosan bővülő kínálat, például a Volkswagen ID, a Mercedes-Benz EQ és a BMW i termékcsaládok, valamint a Mazda MX-30, a Toyota BZ4x és a Nissan Leaf modellek miatt.