Ahogy eddig, úgy a jövőben is szabadidő-autóként (R1S) vagy pickupként (R1T) lehet megvásárolni a Rivian márka csúcsmodelljét, amelynek alapos frissítését generációváltásnak állítják be. Egy kicsit átrajzolták a lökhárítót, a jellegzetes formájú fényszóró betéte változott – ősztől majd távoli frissítéssel aktiválják az okosfényszóró-funkciókat –, egyébként meg továbbfejlesztett hajtást és fedélzeti elektronikát kapott a típus.
Teljesen új az elektromos rendszer, amelyben a korábbi 17 helyett már csak 7 vezérlőegység dolgozik, 2,6 km-rel kevesebb rézkábelt építenek be az autókba. Az új menürendszer az Unreal videójáték-motort használja és a korábbinál könnyebb használatot ígérnek, új a Connect+ előfizetéses szolgáltatás, amelynek segítségével többek között streaming-adásokat nézhetnek az utasok és több mint 3000 alkalmazáshoz férhetnek hozzá. A 11 kamerát és 5 radart használó vezetőtámogató rendszernél 8-szor nagyobb a kamerák felbontása, új a központi szoftver, ami finomabb működést eredményez. A légrugózás vezérlésének átprogramozásával javítottak a Rivian R1S és R1T menetkomfortján.
A Standard lítium-vas-foszfát akkumulátor változatlan, a Large és Max lítium-ion akkumulátoroknál újak a modulok és módosítottak a csomagoláson is, ami olcsóbbá teszi a gyártást és könnyebbé a szervizelést; a maximális hatótávolság 676 km-re növekedett. Alapból 2 hajtómotoros összkerékhajtást adnak 674 lóerővel, a 3 hajtómotoros összkerékhajtásnál 862 lóerő a rendszerteljesítmény, a csúcsot a 4 hajtómotoros összkerékhajtás jelenti 1039 LE/1622 Nm rendszerteljesítménnyel; ezzel a pickup kevesebb, mint 2,5 másodperc alatt gyorsul fel 96 km/órás tempóra.