Mintegy 20 hónap fejlesztőmunkájának az eredménye a 3. generációs Torsus Preatorian terepjáró autóbusz, amelyet a mérnökök a vásárlói visszajelzések figyelembe vételével módosítottak 50 ponton. Merevebb lett a karosszériaváz, amelyre a műanyag karosszériaelemeket (karcolásoknak jobban ellenáll, mint a fém) rögzítik, módosították az alváz- és a karosszériaváz közé beépített gumirugókat és légrugókat, immár hátul is légrugókat használnak, mindegyik keréknél 19,5 colos tárcsafékek lassítanak.
Teljesen új a műszerfal, amely megkönnyíti a sofőrnek a felszerelések használatát (külön zárható a központi, az első és a hátsó differenciálmű), a váltó a 12 fokozatú Tipmatic ZF AStronic robotizált egység. A 6,9 literes MAN turbódízel nyomatéka 1150 Nm (1200-1750/perc), javítottak a hűtésen, külön porral oltó berendezés került a motortérbe. Az utastérben akár 34+1 ülésnek is jut hely, a vásárló 14-féle elrendezés közül választhat, a komfortot nagyobb teljesítményű fűtés, szellőzés és légkondicionáló is javítja a korábban felsorolt műszaki változásokon felül.
A Torsus Preatorian 65%-os emelkedőn képes felkapaszkodni, az akadályok leküzdésében segít még a feláras, előre beépített 12 tonnás teherbírású, 30 méteres acélsodronyt használó csörlő. Az első terepszög 28°, a rámpaszög 41°, a hátsó terepszög 22°, a gázlómélység 680 mm, a hasmagasság a tengelyeknél mérve 35 cm. Az alapár 225 831 euró, az első Praetorian TG3-asok már szolgálatba is álltak Spanyolországban, Németországban és Ukrajnában.