A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Az erős autókat gyakrabban törik össze, ki nem találná, melyik a leginkább érintett márka

Vágólapra másolva!
Egy felmérésből kiderült, hogy van összefüggés az autók teljesítménye és a baleseti gyakoriság között.
Vágólapra másolva!

Saját adatai alapján vizsgálta meg a carVertical autóipari adatszolgáltató cég, hogy van-e kapcsolat az autók átlagos motorteljesítménye és a balesetek aránya között. A kutatás 43 autómárka járműtörténeti jelentéseit vizsgálta, minden esetben beigazolódott, hogy az erősebb motorral felszerelt autók gyakrabban részesei balesetnek.

A kutatásban elemzett összes autómárka közül magasan kiemelkedett a BMW: a 100 kW alatti autók 60,3 százaléka szenvedett kárt, szemben a 400 kW fölötti kategória 68,6 százalékos baleseti arányával.

 

A 100 kW alatti Audik 46,4 százalékánál fordult elő káresemény, míg a 400 kW fölötti modelleknél a károk aránya lényegesen magasabb (55,6%). Hasonló tendencia figyelhető meg a Volkswageneknél, ahol a 100 kW alatti modellek 42,6 százaléka sérült, míg a 300-400 kW-os motoroknál ez az arány 48,9%.

A Skoda azon márkák közé tartozik, amelyeknél a kárgyakoriság csak kis mértékben tér el a kisebb és az erősebb autók között: a sérült modellek 51,3 százalékának volt 100 kW alatti a motorteljesítménye, 54,8 százaléka pedig 200–300 kW-os motorral futott. Hasonló helyzet figyelhető meg a Toyota esetében is: a gyengébb motorral felszerelt modellek 36 százaléka sérült meg, szemben a 200–300 kW teljesítményű autók 39,5 százalékával.

A carVertical egyik korábbi felméréséből az is kiderült, mely autómárkáknak tekerik vissza leggyakrabban a kilométeróráját.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!