Elég elhamarkodott volt az Alfa Romeo kis kategóriás szabadidő-autójának bejelentése, hiszen az egész azzal indult, hogy az olasz állam tiltakozása miatt a Milano nevet lecserélték Juniorra, most azzal folytatódik a végtelen történet, hogy a Veloce nevű akkumulátoros-elektromos csúcsmodell az eddig kommunikált 240 helyett valójában 281 lóerős. Ezzel a kisautó azon a szinten teljesít, mint a plug-in hibrid hajtású kompakt Tonale, vagy épp a 2,0 literes turbómotorral szerelt Giulia/Stelvio. A 41 lóerő a dinamikus tesztelés során találták, ugyanaz a mérnökcsapat végezte ezeket a vizsgálatokat, akik korábban az Alfa Romeo 4C, 8C, Giulia GTA, 33 Stradale, Giulia Quadrifoglio és Stelvio Quadrifoglio modelleket is hangolták. Az Alfa Romeo Junior Veloce a már említett erősebb hajtómotoron kívül közvetlenebb áttételezésű kormányzást (14,6:1), 25 mm-rel ültetett felfüggesztést és mechanikus önzáró differenciálművet kap, vastagabb stabilizátorok csökkentik a karosszéria oldaldőlését kanyarban.