Megvalósította Fernando Alonso álmát munkaadója, az Aston Martin

Fotó: Aston Martin
Vágólapra másolva!
Az F1-bajnok rendelte meg a Q by Aston Martin műhelytől a kupét, mint a Valour még extrémebb, rendszámos változatát.
Vágólapra másolva!
Fotó: Aston Martin

Egy korszak lezárásának nevezte az egy évvel ezelőtt bemutatott Valour kupét az Aston Martin, azonban nem számolt azzal, hogy az egyik alkalmazottja, Fernando Alonso még extrémebb autót akar magának. A Q by Aston Martin műhely teljesítette az F1-bajnok kérését, és további 37 példányt is építenek a kupéból. Nem érdemes megrohanni a kereskedéseket, mert az összes példányt előre értékesítették…

Fotó: Aston Martin

Nagy vonalakban maradt a konstrukció, tehát a márka alumínium térvázára építik fel a karbon karosszériát, az 5,2 literes V12-es biturbó 6 fokozatú kézi kapcsolású váltón át hajtja a hátsó kerekeket. Az erőforrás teljesítményét azonban 745 lóerőre és 753 Nm-re növelték, teljesen új a Multimatic ASV lengéscsillapítókat használó és újrahangolt felfüggesztés, nagyobb leszorító-erőt generál az aerodinamikai csomag és ahol lehet, spóroltak a tömeggel – magnéziumot, titániumot és sok esetben 3D-nyomtatást használtak ennek érdekében. Az ezzel az eljárással készülő hátsó segédkeret például változatlan merevség mellett 3 kg-mal könnyebb a hagyományos eljárással gyártott darabnál. A magnézium nyomatékcső 8,6 kg-ot spórol, a 21 colos magnézium felnik 14 kg-mal csökkentik a rugózatlan tömeget, igaz, egy keveset elvesznek ebből a karbon dísztárcsák,  a lítium-ion akkumulátor 11,5 kg-mal könnyebb a hagyományos akkunál. Alapáron adják a karbon-kerámia fékrendszert, ami elöl 410, hátul 360 mm átmérőjű tárcsákat használ.

Fotó: Aston Martin

Mivel Fernando Alonso elvárásának megfelelően építették meg az Aston Martin Valiant kupét, nem szabad azon csodálkozni, hogy a vezető Sport, Sport+ és Track (pálya) üzemmódok közül választhat. Selymesfényű karbon díszeket használnak az utastérben, a kormány teljesen kerek és vékony a karimája, hiányoznak róla a figyelmet elvonó gombok és kapcsolók. A váltórudazat jól látható módon megy a hátsó tengelyre épített váltóhoz, gömb alakú a váltógomb. Az ülések mögé bukókeretet is beépítenek, hiszen pályanapokra szánt autóról van szó, ez a Recaro kagylóülésekkel együtt lehetőséget ad a 4 pontos biztonsági öv használatára.

Fotó: Aston Martin

Az Aston Martin Valiant a Goodwood Festival of Speed rendezvényen áll először a nagyközönség elé, ahol Fernando Alonso száguld majd vele a kijelölt pályán, az első ügyfelek 2024 utolsó negyedévében kapják meg autóikat. A menetteljesítmény-adatokat nem árulták el, ahogy a pontos vételárat sem – a tippek szerint 2 millió font körüli összegről van szó.
 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!