Egy korszak lezárásának nevezte az egy évvel ezelőtt bemutatott Valour kupét az Aston Martin, azonban nem számolt azzal, hogy az egyik alkalmazottja, Fernando Alonso még extrémebb autót akar magának. A Q by Aston Martin műhely teljesítette az F1-bajnok kérését, és további 37 példányt is építenek a kupéból. Nem érdemes megrohanni a kereskedéseket, mert az összes példányt előre értékesítették…
Nagy vonalakban maradt a konstrukció, tehát a márka alumínium térvázára építik fel a karbon karosszériát, az 5,2 literes V12-es biturbó 6 fokozatú kézi kapcsolású váltón át hajtja a hátsó kerekeket. Az erőforrás teljesítményét azonban 745 lóerőre és 753 Nm-re növelték, teljesen új a Multimatic ASV lengéscsillapítókat használó és újrahangolt felfüggesztés, nagyobb leszorító-erőt generál az aerodinamikai csomag és ahol lehet, spóroltak a tömeggel – magnéziumot, titániumot és sok esetben 3D-nyomtatást használtak ennek érdekében. Az ezzel az eljárással készülő hátsó segédkeret például változatlan merevség mellett 3 kg-mal könnyebb a hagyományos eljárással gyártott darabnál. A magnézium nyomatékcső 8,6 kg-ot spórol, a 21 colos magnézium felnik 14 kg-mal csökkentik a rugózatlan tömeget, igaz, egy keveset elvesznek ebből a karbon dísztárcsák, a lítium-ion akkumulátor 11,5 kg-mal könnyebb a hagyományos akkunál. Alapáron adják a karbon-kerámia fékrendszert, ami elöl 410, hátul 360 mm átmérőjű tárcsákat használ.
Mivel Fernando Alonso elvárásának megfelelően építették meg az Aston Martin Valiant kupét, nem szabad azon csodálkozni, hogy a vezető Sport, Sport+ és Track (pálya) üzemmódok közül választhat. Selymesfényű karbon díszeket használnak az utastérben, a kormány teljesen kerek és vékony a karimája, hiányoznak róla a figyelmet elvonó gombok és kapcsolók. A váltórudazat jól látható módon megy a hátsó tengelyre épített váltóhoz, gömb alakú a váltógomb. Az ülések mögé bukókeretet is beépítenek, hiszen pályanapokra szánt autóról van szó, ez a Recaro kagylóülésekkel együtt lehetőséget ad a 4 pontos biztonsági öv használatára.
Az Aston Martin Valiant a Goodwood Festival of Speed rendezvényen áll először a nagyközönség elé, ahol Fernando Alonso száguld majd vele a kijelölt pályán, az első ügyfelek 2024 utolsó negyedévében kapják meg autóikat. A menetteljesítmény-adatokat nem árulták el, ahogy a pontos vételárat sem – a tippek szerint 2 millió font körüli összegről van szó.