Szélesebb lett, 156-480 lóerő a BMW 2-es Coupé spektruma

Fotó: BMW
Vágólapra másolva!
Még kitart az i betű mellett a 2-es sorozat, a belépőt a 2,0 literes 218i jelenti, a csúcsot a még erősebb M2-es.
Vágólapra másolva!
Fotó: BMW

Nem igazi modellfrissítésről van szó, de azért van néhány olyan fontos változás a BMW 2-es Coupé életében, ami említést érdemel. Például lejjebb helyezik a lécet az új belépő-szint bevezetésével, a 218i esetén (az 1-es sorozattal ellentétben itt még megvan a benzinbefecskendezésre utaló i betű a típusjelzésben) 156 LE/250 Nm a 2,0 literes turbómotor teljesítménye, amivel 8,7 másodperces 0-100 km/óra sprintet lehet realizálni.

Fotó: BMW

Ugyanez a 4 hengeres erőforrás a 220i-ben már 184 LE/300 Nm teljesítményű és 7,5 másodperces gyorsulásra jó, a 230i-ben már 245 LE/400 Nm a tudás és 5,9 másodperces a 0-100 km/óra szintidő. A 220d már 190 LE/400 Nm-t tud és itt van 48 voltos lágyhibrid rásegítés is (11 LE indítógenerátor), amivel 6,9 másodperc a gyorsulási érték. A hétköznapi modellek csúcsát az M240i xDrive jelenti 374 LE/500 Nm-rel, ami az összkerékhajtás jóvoltából 4,3 másodperces sprintet eredményez. Minden erőforráshoz szériában adják a 8 fokozatú automatikus váltót, a 218i kivételével van Sprint funkció – a bal oldali kapcsolófület 1 másodpercig húzva a lehető legalacsonyabb fokozatba kapcsol a váltó, érzékenyebb lesz a gázpedál – és ha van – bekeményedik az elektronikus lengéscsillapítás.

Fotó: BMW

Úgy fokozzák a megjelenést, hogy már alapáron adják az M Sport megjelenést, tehát minden esetben ott vannak a nagy légbeömlők elöl és a diffúzorbetét a hátsó lökhárítóban. Aki ki akar tűnni a mezőnyből, annak ott az M Pro Sport megjelenési csomag fényes fekete díszekkel és légterelőkkel, M Sport fékekkel és M-es biztonsági övekkel. 2 új színnel bővült a paletta (Fire Red és Skyscraper Grey), a korábban csak az M2-eshez választható Zandvoort Blue szín már az M240i xDrive-hoz is elérhető. A nagypanelos műszerfalon 12,3 colos képátlójú műszeregységet és 14,9 colos képátlójú központi érintőképernyőt kombinálnak, a rendszer a BMW 8.5-ös operációs rendszerét futtatja, tehát a szellőzést már digitálisan (képernyő vagy beszédvezérlés világnyelven) lehet kezelni, csökkentették a fizikai kapcsolók számát. Alapáron adják a középállás-jelző piros gyűrűvel ellátott M-es kormánykereket, amelyen a díszvarrást az M GmbH színeivel készítik.

Fotó: BMW

Az igazi rajongók és a kézi kapcsolású váltóhoz ragaszkodók utolsó mentsvára a BMW M2-es Coupé, amelynél felár ellenében még elérhető a 6 fokozatú váltó. A sorozat csúcsmodelljénél 20 lóerővel szabadabbra engedték a 3,0 literes turbómotort, aminek már 480 LE (6250/perc) a teljesítménye és 600 Nm (2650-6130/perc) a nyomatéka – kézi váltónál utóbbit elektronikusan korlátozzák, de nem árulták el az értéket.

Fotó: BMW

A 0-100 km/óra sprint így 4,0 illetve kézi váltóval 4,2 másodpercig tart, a 0-200 km/óra sprintnél 6 tized a javulás, azaz 12,9 illetve 13,7 másodpercről beszélhetünk. A BMW M2-nél az opciós M Carbon kagylóülések 10,8 kg-ot spórolnak, a színek között az Individual-palettáról származó Java Green, Voodoo Blue, Grigio Telesto és Twilight Purple árnyalatok jelentik az újdonságot.
 

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!