Terepjáróval ünnepli a BMW, hogy 25 éve dobta piacra első szabadidő-autóját
![](https://cdn.origo.hu/2024/06/bgv5Avs-xrgIIa5UGkbwU7FlRrBBT9ea0LEGV_WjzRg/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50Lzc4OGIzNzM0ZTIwMzRmMzJhYzU4YzIyOTY1ZDJlMTAw.webp)
Negyed évszázaddal ezelőtt, 1999. szeptember 1-én gördült le a spartanburgi gyár szerelőszalagjáról az első BMW X5-ös szabadidő-autó, erre a jubileumra emlékeznek most a BMW X5 Silver Anniversary limitált szériával az Egyesült Államokban. Azt nem tudjuk, mennyire limitált modellről van szó, hiszen a sajtóanyag szerint „nagyjából 1000” példányt készítenek majd az egyedi felszereltségű modellből, amely egyébként a nevével ellentétben nem ezüst, hanem Lime Rock Grey szürke fényezést kap.
A kiindulási alapot az xDrive 40i modell jelenti, amely megkapja az xOffroad csomagot a 4 kerék légrugózással, az alsó védőlemezekkel és a terepprogramokkal. A Sport (lökhárítók) és az M Sport csomagból válogattak elemeket (karosszériadíszek, felnik), megvilágított veséket is adnak, az utastérben a normál X5-öshöz egyébként nem elérhető karbon-betétek mellett jelvények teszik egyedivé a megjelenést, a bőrkárpit Black, Cognac, Coffee vagy Silverstone Sensafin lehet. A tetőcsomagtartó mellett a csomagtartó- és padlószőnyeget védő gumiburkolatok is ott vannak a fedélzeten. A BMW X5 Silver Anniversary gyári szerelésű abroncsait a márkakereskedésekben diszkont áron cserélik le General Grabber All-Terrain terepmintás abroncsokra, ha az ügyfél tényleg terepjárásra szeretné használni szabadidő-autóját.