Kifejezetten azért építette meg a Ford Performance és a brit M-Sport a Raptor T1-es tereprali-versenyautót, hogy azzal megnyerjék a Dakar Ralit. Már mintegy 10 000 km-es teszten túlvannak az autók, és augusztusban már éles körülmények között is kipróbálják azok tudását a Baja Hungary versenyen, de azt még nem árulták el, hogy melyik legénység jön majd a tesztre. Egyelőre annyit árultak el, hogy Carlos Sainz Sr./Lucas Cruz, és Nani Roma/Alex Haro páros fog egy-egy autót vezetni a Dakaron.
Nincs sok köze a névadó Ford Ranger Raptor pickuphoz a Ranger T1 versenyautónak, amely acélcsövekből szerkesztett térvázra épül, amelyet karbon karosszériaelemekkel burkolnak be. Körben kettős keresztlengőkaros felfüggesztést használ 350 mm-es rugóúttal, a Fox szállítja a szereléssel állítható, külső olajtartályos lengéscsillapítókat. A 8,5x17 colos felnikre 37 col átmérőjű abroncsokat szerelnek, elöl-hátul 355 mm átmérőjű Alcon tárcsafékeket használnak 6 dugattyús nyergekkel. Az 5,0 literes Coyote-V8-ast száraz karteres olajozással és egyedi, a sivatagi körülményekre felkészített kipufogórendszerrel látták el. A hasmagasság 400 mm, a szabályzatnak megfelelően a saját tömeg 2010 kg, a szélesség 2300 mm.